چطور سرمایه‌ گذاران را از کیش فراری دهیم؟ / ماجرای تلخ کافه طهرون

ژیوار

اکثر کسانی که به کیش سفر کرده‌اند، حداقل یک بار کافه طهرون را تجربه کرده‌اند؛ کافه‌ای سرزنده، با محیطی گرم و کادری مهمان‌نواز.

به گزارش کاماپرس، امروز تصاویری شوکه‌کننده از تخلیه این کافه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌های کاماپرس به اینجا رسید که واحد حقوقی شرکت عمران، آب و خدمات که از زیرمجموعه‌های سازمان مناطق آزاد کیش است، با در دست داشتن حکم تخلیه، صبح امروز به محل کافه طهرون مراجعه کرده و مصرانه خواستار تخلیه سریع شده است.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که بنابه اعلام مسئولان این کافه، آن‌ها مدت‌هاست که خواستار تمدید قرارداد اجاره بوده‌اند اما هر بار به بهانهٔ قانون ساماندهی سواحل و حریم دریا، این درخواست بی‌پاسخ می‌ماند.

امروز و پس از اقدام اجرایی سازمان منطقه آزاد برای تخلیه کافه، برخی مدیران اعلام کردند که بناست این ملک طی یک مزایده به بهره‌بردار جدید واگذار شود. بنابه اعلام تعدادی از رستوران‌داران ‌ قدیمی جزیره کیش، چنانچه قرار است مزایده برگزار شود طبق عرف و اخلاق باید کسی که سال‌ها در این ملک فعالیت حرفه‌ای انجام داده و حتی در دوران کرونا که گردشگری تعطیل بود، چراغ میزبانی از مسافران را روشن نگه داشته، در اولویت باشد. مدیران کافه طهرون، با شیوه‌ای اصولی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر به مهمانان خدمت دادند و برند فاخر و ارزشمندی را در جزیره خلق کردند. حال انصاف نیست که بدون در نظر گرفتن زحمت‌ها و حقوق آن‌ها به ناگاه برای تخلیهٔ ملک، سازمان در مقابل آن‌ها بایستد.

دریان سفر امید

یکی از چهره‌های سرشناس و قدیمی صنف رستوران‌داری کیش با حسرت به کاماپرس گفت: این شیوه برخورد سازمان با برند معتبری مثل کافه طهرون، نه تنها سرمایه گذاران جدید را از حضور در جزیره می‌ترساند، بلکه فعالان اقتصادیِ فعال در جزیره را هم فراری می‌دهد.

وی تاکید کرد: مسئولان دولتی باید در تمام اقدام‌هایی که انجام می‌دهند شأن سرمایه‌گذاران و صاحبان برندهای جزیره را حفظ کنند. وقتی یک تشکل قوی و منسجم مثل جامعه مراکز خدمات پذیرایی در کیش فعال است، چرا سازمان مستقیم دست به عما می‌زند و از نظر کارشناسی و فنی این صنف برای حل مشکل بهره نمی‌گیرد؟

با پیگیری‌های کاماپرس مشخص شد با نظر مثبت و همراهانهٔ قاضی اجرای احکام کیش، تخلیه کافه طهرون به صورت موقت متوقف شده است. مدیران این کافه اعلام کردند آمادگی دارند با رقم جدید قرارداد این ملک را تمدید کرده و همچنان به خدمت‌‌رسانی به گردشگران ادامه دهند.

کاماپرس آمادگی دارد سایر اطلاعات و جنبه‌های این اتفاق را نیز منعکس کند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز