چرا واردات شیائومی ممنوع شد؟

لست سکند

واردات موبایل به کشور دوباره ممنوع شد؛ این چندمین باری است که واردات شیائومی به کشور با مانع مواجه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل گفت: دولت واردات موبایل‌های شیائومی را ممنوع کرده که سهم زیادی از گوشی‌های تلفن همراه در بازار به این برند اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا عالیان توضیح داد: نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های وارد کننده ارسال شده است که برخی مدل‌های شیائومی ممنوع واردات هستند زیرا با برخی مدل‌ها امکان برقراری با شماره‌های اضطراری نیست.

راز آسمان پایتخت

عالیان ادامه داد: نگرانی بخش خصوصی به آن خاطر است که محدودیت‌ها دوباره تکرار می‌شود. در آن زمان واردکنندگان به سازمان تنظیم مقررات جهت رفع مشکل تذکر دادند.

به گفته سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل، سازمان‌های دولتی آسان‌ترین راه را انتخاب کردند و توپ را در زمین واردکنندگان می‌اندازند و واردات برخی مدل‌های شیائومی تا زمان رفع مشکل اتصال ممنوع شده است.

عالیان همچنان اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات واردکنندگان را مجبور کرده که در این شرایط تحریمی مشکل مورد نظر را با شرکت‌ها رسمی حل کنند و این کمپانی در بازار ایران مشکل برخی مدل‌ها را برطرف کرد ولی هر مدل جدید که در کشور وارد می‌شود مشکل عدم برقراری تماس با شبکه‌های اظطراری دارد. البته بارها جهت حل این مشکلات خواستار جلسه هم‌اندیشی با دولت شدیم ولی انتظار دیگری از واردکنندگان و فعالان بخش خصوصی دارند.

سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل در آخر گفت: بازار برند گوشی‌های شیائومی چندان مناسب نیست. در دی ماه 263 هزار گوشی موبایل شیائومی وارد شده که مردم به دلیل کارایی و مقرون به‌صرفه بودن به سمت این برند می‌روند و اگر ممنوعیت برند شیائومی ادامه داشته باشد، سبب برهم خوردن تعادل بازار می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز