چرا قیمت خانه در کرج به اندازه‌ تهران گران نشد؟

مسکن کرج-کاماپرس
ژیوار

کرج در حال شکست دادن تهران در رقابت رکود بازار مسکن است چراکه طبق گزارش‌های منتشر شده، رکود قیمت فروش مسکن در کرج از تهران پیشی گرفته است.

به گزارش کاماپرس، میانگین قیمت پیشنهادی آپارتمان در کرج برای هر مترمربع 48 میلیون تومان است که یعنی بازار افزایشی 14 درصدی را نسبت به ابتدای سال تجربه کرده است. در مقایسه با تهران که نرخ رشد 32 درصدی را دارد؛ به نظر می‌رسد که بازار مسکن کرج از قطار افزایش قیمت جا مانده است. این در حالی است که با کاهش تقاضای سرمایه‌ای، تقاضای مصرفی نیز دچار تغییرشده و در حال فروکش کردن است.

این سکون از آن‌جا نشات می‌گیرد که بازار تا حدی از آثار نوسانات تورمی رها شده؛ هرچندکه اثر رشد هزینه‌های ساخت هم‌چنان به عنوان یک نگرانی در بین کارشناسان مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

مریم قمی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج و عضو اتاق اصناف استان البرز در مصاحبه‌ای با دنیای اقتصاد اذعان کرد: دو عامل «رکود بازار ملک» و «کمرنگ شدن نقش مشاوران املاک» منجر به عدم ‌افزایش قیمت خرید و فروش مسکن در کرج شده است.

او با اشاره به موضوع اجاره‌‌‌بها نیز عنوان کرد: با وجود اینکه استان البرز توانسته بود با اجرای طرح کنترل اجاره‌‌‌بهای مسکن رتبه دوم را به دست آورد، اما با فعالیت سامانه خودنویس، در حال حاضر قراردادها به شکل الکترونیکی انجام می‌‌‌شوند و مالکان هر نرخی را که بخواهند برای اجاره‌‌‌بها درنظر می‌‌‌گیرند و در واقع با این طرح نه‌تنها کنترلی بر روند اجاره‌‌‌بها وجود ندارد بلکه مشکلات افزایش اجاره‌‌‌بها بیشتر شده است.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز