چرا بورس در آخرین روزهای سال 99 مثبت شد؟

ژیوار

بورس طی روزهای اخیر وضعیت مطلوبی داشته و امروز سه شنبه 26 اسفندماه نیز یک جهش قابل توجه 36 هزار واحدی را به ثبت رساند اما علت سبزپوش شدن بازار در این روزها چیست؟

به گزارش کاماپرس، مثبت شدن بورس در روزهای پایانی سال مسبوق به سابقه است و در سال های پیش هم اغلب شاهد بوده ایم که روزهای پایانی سال روزهای اوج گیری بورس بوده است. امسال نیز بورس خرق عادت نکرده و طی روزهای اخیر مثبت بوده است.

به نظر می رسد بورس فردا نیز به حرکت مثبت خود ادامه دهد و با توجه به تعدیل شدیدی که طی ماه های اخیر در قیمت اغلب سهام ها اتفاق افتاده، سقوط دیگری در کمین بازار نباشد.

تصمیماتی که دامنه بحران بورس را کاهش داد

تحلیل‌گران و کارشناسان بورسی برای سبزپوش بودن بازار در روزهای اخیر دلایلی را برشمرده‌اند و از جمله همایون دارابی در این باره به ایرنا گفته است؛ عامل اساسی که موجب شد بازار سهام در چند وقت گذشته نزولی شود هیجان سهامداران برای فروش بود که این متغیر اکنون تا حدودی تغییر کرده است و هیجان فروش کاهش قابل توجهی داشته است.

دریان سفر امید

این کارشناس بورسی آرامش  موجود در مسایل کلان کشور و ارزندگی قیمت  سهام ها دلیل مهم وضعیت مطلوب این روزهای بورس دانست.

وی همچنین به نقش مدیریت جدید بورس در کاهش دامنه بحران در این بازار اشاره کرد و گفت: تمایل سهامداران برای خروج نقدینگی از بازار با تصمیمات جدید مدیریت جدید سازمان بورس کاهش پیدا کرد و همین امر منجر به افت هیجان در بازار شد.

دارابی درباره آینده بازار نیز خاطرنشان کرد: تا مدتی دیگر فصل مجامع را در پیش داریم و شرکت ها سود نقدی توزیع می کنند و بر این اساس می توان به آینده این بازار در چند ماه آینده امیدوار بود البته سهامداران نباید در انتظار رشدهای بی رویه و شتاب دار باشند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز