چرا به اصفهان، نصف جهان می‌گویند؟

ژیوار

شهر اصفهان یکی از مقاصد توریستی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است؛ چراکه در دوره‌های مختلف خاستگاه فرهنگ، هنر و تاریخ ایران بوده است. اصفهان سومین کلانشهر ایران محسوب می‌شود و ۲۲۰ کیلومتر وسعت دارد. این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است و به همین خاطر تور اصفهان از محبوب‌ترین تورهای تفریحی به شمار می‌رود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌های گردشگری، بهترین زمان سفر و همچنین سوغات اصفهان ‌پرداخته است.

اصفهان - کاماپرس

سفر به نصف جهان

به دلیل وجود چندین پل تاریخی، تونل‌ها و بلوارهای زیبا، کاخ‌ها، مساجد عظیم و همچنین سایر بناها و ساختمان‌های بی‌نظیر در اصفهان، به این شهر لقب نصف جهان داده‌اند که در تور اصفهان می‌توان به تماشای آنها پرداخت. اصفهان در سال ۱۳۹۴ به شبکه شهرهای خلاق یونسکو افزوده شد. شهرهای خلاق یونسکو از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان آن در توسعه پایدار شهری بهره می‌برند. اصفهان در سطح کشوری، یکی از بالاترین رتبه‌های سرانه فضای سبز را دارد و از شهرهای سرسبز ایران محسوب می‌شود. اصفهان در سال ۱۳۸۴ به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز انتخاب شد و در سال ۱۳۸۸، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و پایتخت صنعتی کشور پس از تهران نام گرفت.

جاذبه‌های گردشگری اصفهان

اصفهان به‌ قدری آثار باستانی و جاذبه‌های دیدنی دارد که گردشگران در تور اصفهان در سفری چند روزه به این شهر بعید است بتوانند از همه آن‌ها دیدن کنند. شش ساختمان و بنای تاریخی اصفهان در سازمان یونسکو ثبت شده‌ است. از معروف‌ترین اماکن دیدنی در تور اصفهان می‌توان به میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهلستون، بازار اصفهان، کلیسای وانک، کاخ هشت بهشت، مسجد جامع اصفهان، منارجنبان، سی‌‌ و سه پل، پل خواجو، پل شهرستان، پل مارنان، موزه موسیقی، آکواریوم اصفهان، محله ارمنی‌ها، خیابان چهارباغ، آتشگاه اصفهان، مجموعه تفریحی کوه صفه، مجموعه تفریحی پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، باغ فدک، غار پریان، غار فریدون، آبشار پونه‌زار، آبشار شاه لولاک و آبشار آب ملخ اشاره کرد.

دریان سفر امید

بهترین زمان سفر به اصفهان

اصفهان روی دشت هموار شده و ۱۵۷۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دلیل پیدایش این شهر، رودخانه زاینده رود بوده است. اصفهان از جنوب با کوه صفه و سپاهان‌شهر، از شمال با شاهین‌شهر، از غرب با خمینی‌شهر و نجف‌آباد و از شرق نیز با دشت سگزی هم مرز است. این شهر در منطقه نیمه بیابانی واقع شده و به همین خاطر آب‌ و هوای آن معتدل و نیمه خشک است. زمستان‌های اصفهان سرد با وزش باد شدید و در مقابل، تابستان‌های آن گرم و خشک است، اما در فصل بهار اصفهان آب‌ و هوایی معتدل و نسبتا خنک دارد و بهترین زمان برای سفر با تور اصفهان نیز همین فصل است.

سوغاتی اصفهان

اصفهان به‌عنوان یک شهر فرهنگی و تاریخی خاستگاه بسیاری از هنرهای دستی ایران است. از آثار هنری زیبا و فاخر این شهر می‌توان از خاتم کاری، کاشی کاری، قلم زنی، مینیاتور، میناکاری، زرگری نقره و طلا، منبت کاری، سیم کشی، زر کشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی، سکمه دوزی، قالی بافی، مسگری، فیروزه کوبی، عبا بافی، گیوه بافی و همچنین نقره و ملیله نام برد. در کنار صنایع دستی، خوراکی‌هایی مانند گز، پولکی، سوهان، سوهان عسلی، جوز قندی، شیرینی کرکی، برشتوک، نخود‌ آب، نبات و گوش‌ فیل با دوغ از سوغات خوشمزه اصفهان به شمار می‌روند که در تور اصفهان می‌توان آنها را تهیه کرد.

سوغاتی اصفهان - کاماپرس

خرید تور اصفهان از «راز آسمان پایتخت»

شرکت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی راز آسمان پایتخت از ابتدای فعالیت خود، تسهیل فرآیند حمل و نقل و اقامت گردشگران را در سراسر ایران و جهان در دستورکار خود قرار داده است. ارتباط مداوم با ایرلاین‌های داخلی و خارجی، کسب نمایندگی فروش بلیط قطارهای مسافرتی، داشتن گارانتی هتل در سراسر ایران و ارتباط مستقیم با هتل‌های خارجی در تمامی نقاط جهان با تیم پشتیبانی حرفه‌ای دلیل موفقیت این آژانس بوده است.

متقاضیان براي رزرو تور اصفهان می‌توانند به نشانی تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهشتی، پلاک32 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://www.asemanpaytakht.com اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز