چرا باید در تور دبی از برج خلیفه دیدن کنیم؟

آریاک سفر

برج خلیفه در سال 2010 به طور رسمی افتتاح شد و امروزه به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. هدف اصلی از ساخت چنین برجی، کمک به رشد صنعت گردشگری در امارات بود که تاثیر زیادی هم برای این منظور داشت. گردشگرانی که به شهر دبی سفر می‌کنند، حتما در برنامه‌های خود بازدید از این برج لوکس و گران‌قیمت را دارند.

کاماپرس در این گزارش، به معرفی برخی از تفریحات جذاب برج خلیفه دبی می‌پردازد. برای رزرو تور دبی می‌توانید از سایت نهال گشت با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید.

برج خلیفه را چه کسی طراحی کرده است؟

طراحی این برج توسط آدریان اسمیت، از شرکت معماری اسکیدمور، اوینگنز، مریل (SOM) در شیکاگو ارائه شده است. پروژه‌های معروف دیگری مانند برج جین مائو، مرکز گرینلند ووهان چین و برج جده در عربستان نیز در کارنامه این معمار قرار دارد.

شرکت توسعه دهنده این پروژه، مجموعه املاک و مستغلات محلی اعمار بود. این شرکت در توسعه بسیاری از آسمان‌خراش‌های دیگر نیز نقش ویژه‌ای داشته است. پیمانکار ساخت این بنا نیز سامسونگ کانستراکشن بود که زیر مجموعه‌ای از گروه سامسونگ است. البته پیمانکارهای دیگری نیز در ساخت این سازه عظیم شرکت داشتند، برای مثال گروه بلژیکی Besix و گروه اماراتی Arabtec از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان در برپا کردن این برج بودند.

دریان سفر امید

امکانات برج خلیفه چیست؟

در این برج بخش‌های زیادی مانند بخش‌های اداری، تجاری، مسکونی، هتل، رستوران، سکوی تماشا و بخش ارتباطات وجود دارد. طبقه 39 و 108 این مجموعه به عنوان بخش‌های مسکونی آن به کار می‌روند و هتل آرمانی نیز در این طبقات قرار گرفته است. 900 آپارتمان شخصی در این مجموعه وجود دارند که در عرض 8 ساعت همگی به فروش رسیده‌اند. در طبقات 43 و 76 یا 123 این برج پیشرفته‌ترین امکانات تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و اتاق‌های دورهمی را می‌توان پیدا کرد.

بین طبقات 108 تا 154 این مجموعه نیز فضاهای اداری خاص قرار دارند. البته طبقات 124 و 125 یا 148 سکوی تماشا و گشت‌وگذار عمومی هستند. در طبقه 122 این مجموعه نیز یک رستوران بسیار شیک و جذاب وجود دارد. با اینکه تعداد طبقات این برج با عدد 163 مشخص شده‌اند، اما بسیاری اعتقاد دارند که طبقات بیشتر از این مقدار هستند. از بالای منار مخروطی که دیگر مسکونی نیست 46 طبقه دیگر نیز قرار دارد.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

بسیاری از مسافران تور دبی سری به رستوران‌های این مجموعه می‌زنند. یکی از معروف‌ترین گزینه‌های برج خلیفه، رستوران اتمسفر است که در طبقه 122 قرار دارد. این رستوران با ارتفاع 422 متری از سطح شهر و سه فضای لوکس و زیبا طراحی شده است. ویوی رستوران اتمسفر جذابیت خاصی دارد و در آن از بهترین مواد اولیه برای تهیه غذاها استفاده می‌کنند. منوی این رستوران نیز نوآورانه است و سرآشپز معروف آن جروم لاگارد، بهترین وعده‌های غذایی را سرو می‌کند.

رستوران‌های هتل آرمانی

رستوران‌های هتل آرمانی نیز جذابیت زیادی در بین گردشگران دارند و با تنوع بالایی خدمات خود را ارائه می‌دهند. برای مثال رستوران آرمانی امل بهترین انتخاب برای تجربه غذاهای پرادویه و تند هندی است. رستوران ایتالیایی آرمانی می‌تواند برای علاقه‌مندان به پاستا و پیتزا دنیایی از شگفتی باشد. همچنین، رستوران آرمانی هاشی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفارش دادن غذاهای ژاپنی است.

رستوران آرمانی دلی انواع غذاهای اروپایی را ارائه می‌دهد و رستوران مدیترانه‌ای آرمانی نیز گردشگران را در دنیای غذاهای یونانی، اسپانیایی و خاورمیانه‌ای همراهی می‌کند.

لانژ برج خلیفه کجاست؟

مرتفع‌ترین سالن لانژ جهان در برج خلیفه قرار دارد و گردشگران تور دبی می‌توانند با رفتن به طبقات 152 و 153 و 154 آن را پیدا کنند. امکان صرف صبحانه، چای و نوشیدنی در این محیط فراهم شده است و علاقه‌مندان می‌توانند چشم‌اندازی خاص و سوررئال پیش روی خود داشته باشند. در این لانژ امکان استفاده از تلسکوپ برای دیدن بناهای مختلف شهر وجود دارد.

باشگاه برج خلیفه چه امکاناتی دارد؟

برای افرادی که به باشگاه و تناسب اندام علاقه دارند، تنها یک بار تجربه باشگاه برج خلیفه کافیست تا هیچ گاه آن را فراموش نکنند. این باشگاه مساحت زیادی دارد و چشم انداز پانورامای آن به سمت مرکز شهر است. این باشگاه 5 سطح مختلف را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد که یکی از سطوح آن تنها برای بانوان در نظر گرفته می‌شود. تجهیزات این مجموعه‌ها بسیار کامل و مدرن است. کلاس‌های آمادگی جسمانی گروهی نیز برای افراد عضو یا غیرعضو برگزار می‌شود. امکان استفاده از خدمات استخرهای سرپوشیده یا روباز در این مجموعه‌ها وجود دارد. همچنین مرکز اسپا این مجموعه نیز بسیار کامل است و همراه با اتاق سونا، اتاق بخار و دوش ارائه می‌شود.

آکواریوم برج خلیفه

کسانی که تور دبی را تجربه می‌کنند، حتما سری به آکواریوم بزرگ دبی مال می‌زنند؛ با این حال بسیاری از گردشگران ممکن است ندانند که برج خلیفه نیز آکواریوم بزرگ و خاصی دارد. این مجموعه 10 لیتری در طبقه مرکزی قرار گرفته است و در آن بیش از 3300 حیوان آبزی متنوع زندگی می‌کنند. تعداد حوضچه‌های این آکواریوم نیز به بیش از 48 عدد می‌رسد.

در ساخت این آکواریوم از نمادهای فرهنگی مربوط به شهر استفاده شده است و محیط داخلی آن همانند یک زیر دریایی است.

آبشارهای برج خلیفه

آبشارهای برج خلیفه در طبقات مختلف آن به چشم می‌خورند و اغلب صدای زیبایی دارند. طراحی این آبشارها به گونه‌ای است که درخشش خاصی به محیط می‌بخشند و در زمان شب با نورپردازی‌های متنوع تزئین می‌شوند. در این دیدنی نوآورانه، می‌توان فشار آب را احساس کرد که به صورت مداوم در حال ایجاد جریان‌های ملایم است.

بازدید از برج خلیفه با تور دبی

تور دبی یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین تورهای گردشگری است که در آن امکان بازدید از اولین‌های جهان فراهم می‌شود. آژانس‌های مسافرتی کاربلدی این تور هیجان‌انگیز را برگزار می‌کنند و خدمات کاملی را در اختیار گردشگران می‌گذارند. برای مثال رزرو بهترین هتل‌ها و بلیط هواپیما، ترانسفر، صبحانه و بیمه مسافرتی همگی از خدمات اصلی تورهای مسافرتی هستند. همچنین در این سفر، امکان کمک گرفتن از تور لیدرهای آشنا با محیط وجود دارد و بسیاری از گردشگران به راحتی بلیط‌های ورود به برج خلیفه را با کمک این افراد خریداری می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان