پیش بینی نرخ دلار و یورو در آستانه انتخابات

یخ بازار ارز آب شد / افزایش قیمت دلار و یورو-کاماپرس
ژیوار

در فضای نیمه تعطیل بازار تهران، نرخ شاخص‌های ارزی نوسانی شد. بعد از یک هفته ثبات نرخ در بازار غیر‌رسمی ارز تهران، قیمت اکثر اسکناس‌های خارجی در روز گذشته افزایش یافت. بررسی‌های انجام شده از هسته مرکزی بازار تهران نشان می‌دهد که بخش اصلی این رشد قیمت در بازار غیر‌نقدی و فردایی رخ داده است.

به گزارش کاماپرس، تحلیل روند قیمت‌های ارز نشان می‌دهد که نمودار معاملاتی شاخص‌ها شیب مثبت به خود گرفته است. قیمت اسکناس یورو در بازار آزاد روز گذشته به سمت سطوح قیمتی بالای 63 هزار تومان حرکت کرد. همچنین، اسکناس دلار آمریکایی در بازار فردایی به نیمه کانال 59 هزار تومانی رسید.

یخ بازار ارز آب شد / افزایش قیمت دلار و یورو-کاماپرس

برخی تحلیل‌گران باور دارند که این رشد قیمت ناشی از فشار و تلاش معامله‌گران فردایی است. آن‌ها معتقدند که فعالان فردایی در حال تلاش برای نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر هستند. نرخ‌های فردایی این افراد عمدتاً برای بازار روز شنبه هفته آینده است و این نشان می‌دهد که چشم‌انداز معامله‌گران از نرخ دلار در هفته آینده کانال قیمتی 59 هزار تومانی است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش سوخت بازار در این روزها، ناشی از گفت‌وگوهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. هر یک از نامزدهای دولت چهاردهم بر اساس سابقه فعالیت و برنامه اقتصادی خود به نحوی بر انتظارات تورمی بازار ارز تاثیر می‌گذارند. عمدتاً اقبال کاهشی بازار با فردی است که اولویت برنامه‌های خود را  بهبود روابط سیاسی-اقتصادی خارجی خود قرار دهد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

فیمت دلار و یورو افزایشی شد

در حال حاضر، تحلیلگران تکنیکال بازه نوسان قیمت اسکناس دلار آمریکایی را محدوده 58 هزار و 500 تا 59 هزار و 500 تومان معرفی کرده و رفت و برگشت نرخ دلار در این بازه را رفتار عادی بازار می‌دانند.

دیروز، سه‌شنبه 29 خرداد ماه، روند نرخ شاخص‌های ارزی در بازار تهران افزایشی بود. نرخ نقدی دلار آزاد در سطوح قیمتی انتهای کانال 58 هزار تومانی خرید و فروش شد، اما نرخ فردایی این ارز با رشدی حدوداً 500 تومانی نسبت به نرخ پیش از تعطیلات در بازه قیمتی 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان ثبت شد.

همچنین، قیمت یورو و پوند نیز در روز گذشته قیمت‌های افزایش پیدا کرد. هر برگ از این اسکناس‌های اروپایی در بازار عصر روز گذشته به ترتیب با 700 و 900 تومان رشد کرده و به ارقام 63 هزار و 800 تومان برای یورو و 75 هزار و 400 تومان برای پوند رسیده است.

روند بازار سکه و طلا

به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، روند بازار سکه و طلا روز گذشته کاهشی بود. سکه طلا طرح جدید با افتی 50 هزار تومانی در رقم 39 میلیون و 900 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین، نیم و ربع سکه نیز با افت نرخ یکسان 200 هزار تومانی در ارقام 22 میلیون و 500 هزار تومان و 14 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسیدند. تحلیلگران معتقدند که افت قیمت بازار سکه ناشی از نوسانات روز‌های اخیر نرخ طلای جهانی است.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان