پیش بینی نرخ دلار و سکه در هفته جاری / طلا بخریم؟

قیمت طلا کاهش یافت-کاماپرس
ژیوار

یک کارشناس اقتصادی با بررسی بازارهای مالی معتقد است که روند نزولی دلار می‌تواند اهرمی برای کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باشد که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، مجتبی دیبا با تحلیل تکنیکالی نرخ طلا، سکه و دلار، قیمت‌های فعلی را فرصتی مطلوب برای ورود به بازارهای مالی عنوان کرد و گفت: قیمت سکه در محدوده ۴۰ میلیون تومانی تثبیت شده و با این وجود، خریدهای پلکانی در محدوده‌های فعلی منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی با بیان اینکه قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به منطقه سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی واکنش مثبت داشته است، ادامه داد: اگر تقاضا طی هفته جاری در بازار طلا افزایشی‌ شود، می‌توان گفت مقاومت‌ بعدی در بازار طلا منطقه سه میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی و در مرحله بعدی، 3 میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی خواهد بود.

وی با اشاره به رکوردزنی قیمت اونس جهانی طلا و رسیدن به منطقه قیمتی ۲۴۸۲ دلار، تصریح کرد: اگرچه اونس جهانی طلا ریتم کاهشی داشت اما معامله‌گران معتقدند که احتمالاً فدرال رزرو به یک‌باره نرخ بهره را کاهش دهد که این موضوع ریزش طلای جهانی را به همراه دارد.

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازارهای مالی

این کارشناس امور اقتصادی همچنین با بررسی انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر نرخ طلای جهانی، ادامه داد: اگر ترامپ پیروز شود، دو احتمال وجود دارد اینکه از یک طرف کاهش مالیات‌ها رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و لذا نرخ بهره کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، انتخاب ترامپ می‌تواند به نفع دلار و کریپتوها تلقی شود.

به نقل از تجارت نیوز، دیبا با بررسی بازار دلار نیز، تصریح کرد: برای اینکه دلار به نیمه کانال پنجم بازگردد، نیاز است که در روزهای معاملاتی هفته جاری در پایین محدوده مقاومت یعنی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شود. در صورت تثبیت قیمت دلار در این سطح، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت دلار امیدوار بود. در این میان روند نزولی دلار می‌تواند اهرمی برای کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باشد که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی خواهد بود.
انتهای پیام
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز