پیش بینی آینده بورس از دیدگاه 9 کارشناس بازار سرمایه

پیش بینی وضعیت معاملات امروز و افق پیش روی بورس توسط کارشناسان می تواند دیدگاه سهامداران و سرمایه گذاران را نسبت به وضعیت بازار روشن تر کند.

به گزارش کاماپرس، شرایط بازار سهام این روزها به گونه ای است که سهامداران و فعالان این بازار – البته آن دسته از سرمایه گذاران که هنوز در بازار حضور دارند –  برای حفظ و افزایش سرمایه خود با دقت بیشتری تحلیل های کارشناسی درباره بورس را بررسی می کنند.

در ادامه نظر و پیش بینی 9 کارشناس بازار سرمایه را در مورد معاملات امروز – چهارشنبه 19 شهریورماه 1399 – و افق پیش روی بورس بنا به اعلام روزنامه دنیای اقتصاد می خوانید.

1. رویا ذبیحی – کارشناس بازار سرمایه

با توجه به اینکه روز گذشته بیشتر از ۹۰ درصد نمادهای بازارصفحه فروش بوده‌اند و کمترین میزان معاملات خرد در سال ۱۳۹۹ با رقم ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به روز گذشته بود برای بازار امروز معاملات منفی را خواهیم داشت. برای بازگشت بازار باید منتظر باز بازگشایی نماد شستا و خودرو بعد از افشای الف به عنوان لیدر بازار و همچنین نماد های پالایشگاهی باشیم.

راز آسمان پایتخت

2. فرزین تقی وند – کارشناس بازار سرمایه

بازار سهام از ابتدای هفته جاری کماکان در مدار نزولی قرار گرفته اما آنچه مشهود است تاثیر رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران در افت قیمت‌ها است. با توجه به عدم تغییر پارامترهای بنیادی بازار خصوصاً در سهام شرکت‌های شاخص ساز انتظار می رود با توجه به سودهای انتظاری پایان سال جاری قیمت ها به محدوده های حمایتی طی داد و ستدهای امروز نزدیک‌تر شود.

3. محسن تقی نژاد – کارشناس بازار سرمایه

شرایط ترس در بازار سرمایه حاکم شده در صورتی که از دیدگاه بنیادی اتفاق خاصی نیفتاده است .یکی از دلایل ترس فعالان بازار سرمایه رشد سایر بازارهای موازی نظیر مسکن دلار و طلا ست که در چند روزی که بازار با اصلاح مواجه شده رشد کرده اند. تجربه ثابت کرده در دیدگاه بلند مدت بازار سهام چندین برابر بقیه بازارها بازدهی خواهد داشت.

4. مریم اعتماد – کارشناس بازار سرمایه

معاملات این روزهای بازار سرمایه صرفاً برمبنای هیجانات و ترس است و این نوع معاملات هم مبتدی ها هم حرفه‌ای بازار را فرا گرفته است. هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و معتقدم وقتی سهمی از حیث مفروضات بنیادی ارزنده است به هیچ وجه نباید نگران بود. در خصوص سهام بنیادی با مفروضات ارزنده ممکن است در کوتاه مدت متاثر از روند کلی بازار با اصلاح روبرو شود اما در میان مدت این سهام راه خود را از سهامی که بدون مبنای تحلیلی قیمت آنها بالا رفته جدا خواهد کرد. همچنین به نظر من باید به شدت از هرگونه دخالت در وضعیت بازار و اتخاذ تصمیماتی که منجر به تحریک قوای بازار یعنی عرضه و تقاضا شود اجتناب کرد.

5. مهدی نجاران – کارشناس بازار سرمایه

امروز قاعدتاً به دلیل عدم حمایت متولیان بازار از سهام و عدم نقد شوندگی و ترس از بدتر شدن اوضاع همچنان بازار منفی را در پیش داریم اما با تدابیری که مقرر است در جلسه پنجشنبه اندیشیده شود به نظر می‌رسد در هفته آینده باید انتظار تعادل نسبی در بازار و سپس تثبیت این وضعیت را داشته باشیم.

6. زهرا درخشنده – کارشناس بازار سرمایه

در سایه ترس و بی اعتمادی این روزهای بازار برای امروز بازاری همچنان با فشار عرضه پیش‌بینی می‌شود.

7. محسن کرکه آبادی – کارشناس سرمایه گذاری

با توجه به پایان بازار دیروز و جمع‌شدن صف های فروش به نظر می‌رسد امروز بازار منفی هم با حجم معاملات بیشتری به کار خود ادامه دهد تا زمانی که صحنه های ارزنده راه خود را از بازار جدا کنند.

8. علی اسکینی – کارشناس بازار سرمایه

بازار رفتار سفر یکی پیدا کرده و با توجه به صف فروش شدن ۵۲۰ نماد به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان و جمع نشدن صف های فروش به نظر می‌رسد امروز نیز با شرایط مشابهی روبرو هستیم.
با این حال چند عامل بنیادی وجود دارند که می‌تواند تغییراتی در روند کلی بازار بدون در نظر گرفتن تزریق نقدینگی ایجاد کنند. از جمله این عوامل می توان به روند صعودی پرشتاب دلاردربازارآزاد ورود دلار نیما به کانال های قیمتی جدید و افزایش مناسب قیمت‌های جهانی و رسیدن قیمت‌ها به نسبت های قیمتی جذاب تاریخی اشاره کرد. بازار به نظر در برخی گروه‌های کامودیتی و پتروشیمی به زودی به تعادل خواهد رسید.

9. مسعود خواجه پور – کارشناس بازار سرمایه

بازار امروز مانند بازار دیروز کم حجم با نقدشوندگی پایین و خروج پول همراه خواهد بود و ترس و نگرانی از کاهش بیشتر شاخص در کانال یک و نیم میلیونی موجب ایجاد صفحه فروش خواهد شد. کاهش ارزش بورس به این میزان به شدت نگران کننده است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش بینی آینده بورس از دیدگاه 9 کارشناس بازار سرمایه

  1. خان دادا‌ش گفته:

    سلام 👋
    کار جالب، خاص و حتی نویی بود ک از 9 کارشناس مختلف راجع ب 2 مساله خاص، مهم و ب روز سوال کرده بودید
    ممنون و سپاسگذاریم 🌹

  2. farshad گفته:

    دعوت برای حمایت از کمپین سامانه نظرسنجی برای انعکاس نظرهای مردم در مجلس راه‌اندازی
    شود

    چرا سایتی برای نظرسنجی و نظرخواهی از مردم در خانه ملت ایجاد نمی‌شود تا مجلس مردمی‌تر شود و این گونه مردم با مجلس ارتباط مستقیم داشته باشند تا با در جریان قرار گرفتن از امورات مجلس از روند کار آگاه شوند و همه چیز به صورت شفاف و رسمی در اختیار عموم قرار گیرد

    دوستان لطفا حمایت کنید.ً

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز