پول خودروهای لوکس بازیکنان تیم ملی از کجا آمده است؟ / حاشیه ها ادامه دارد

ژیوار

بازیکنان تیم ملی فوتبال که با دریافت 6 گل از انگلستان تاریخساز شدند و نتوانستند از گروه ساده خود صعود کنند، هنوز هم زیر نگاه سنگین رسانه‌ها و کاربران شبکه های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش کاماپرس، اختصاص حواله واردات خودروهای لوکس به بازیکنانی که عملکرد بسیار ضعیفی در جام جهانی داشتند از همان اولین را با واکنش‌های زیادی روبرو شد. وارد شدن 5 دستگاه از این خودروهای لوکس و چندمیلیاردی به گمرک، بهانه دوباره‌ای به رسانه‌ها داده تا به این اقدام دولت و فدراسیون فوتبال واکنش نشان دهند. روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی با تیتر «پورشه؛ شیرینی شش‌تایی‌ها!» به این سئوال پاسخ داد که چرا افکار عمومی از پاداش تیم ملی عصبانی است؟

نویسنده این یادداشت تاکید دارد که حواله واردات خودروهای لوکس، یک رانت است که دولت به صورت تبعیض‌‌آمیزی در اختیار فوتبالیست‌ها قرار داده است.

آیا خودروها در موعد مقرر ترخیص می شوند؟

خبرگزاری تسنیم ساعاتی پیش با انتشار گزارشی مدعی شد خودروهای فوتبالیست‌ها که وارد یکی از بنادر جنوب شده، برای ترخیص شدن با چالش مواجه است چراکه هنوز هیچ نهاد دولتی در مورد مجوز ورود این خودروها شفاف‌سازی نکرده است.

دریان سفر امید

این خبرگزاری ضمن اشاره به ممنوعیت‌های قانونی برای واردات خودروهای خارجی و همچنین سقف 20 هزار دلاری برای واردات این خودروها، تاکید کرده که «مشخص نیست مجوز واردات خودروهای لوکس از برندهای مشهور خودروسازی با قیمت بالای 40 هزار دلار چگونه صادر شده است، همچنین ابهام مهمی که در این خصوص وجود دارد و بانک مرکزی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد بحث منشأ ارز خرید خودروهای مذکور است، یعنی حتی اگر مجوز ثبت سفارش خاص نیز صادر شده باشد بانک مرکزی باید حداکثر دقت را در مورد منشأ ارز خودروهای مذکور لحاظ کند و در این مورد شفاف‌سازی کند، به‌عبارت ساده‌تر اگر ارز خودروهای مورد اشاره از بازار آزاد و غیرقانونی تهیه شده باشد عملاً قوانین پایه مثل مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات مربوط به نهادهای بالادستی دور زده شده است.»

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز