پشت پرده لیست های متنوع کابینه پزشکیان

دولت _ کاماپرس
ژیوار

با پیروزی مسعود پزشكیان در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ماموریت سخت او برای تشكیل دولت و تعیین اعضای كابینه آغاز شد.

به گزارش كاماپرس، از همان روزهای نخست پس از اعلام نتایج نهایی، برخی از فعالان سیاسی و گروه‌های خاص دست به انتشار فهرست‌هایی از اعضای احتمالی دولت پزشكیان زدند؛ فهرست‌های كه نمی‌توان چندان به صحت و تحقق آن امید بست.

در برخی از گزارش‌ها آمده بود كه محمدجواد آذری‌جهرمی و جواد ظریف، وزرای سابق ارتباطات و خارجه قرار است در كابینه پزشكیان سمت‌های مانند معاون اولی یا معاونت سیاسی را عهده‌دار شوند؛ این در حالی است كه ظریف و آذری‌جهرمی كه به‌شدت برای پیروزی پزشكیان تلاش كرده بودند و از اعضای اصلی ستاد او محسوب می‌شدند، بارها در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های خود تاكید كرده بودند كه در دولت آینده نقشی نخواهد داشت.

اما این پایان ماجرا نبود و رسانه‌ها هر روز فهرست جدیدی از اعضای كابینه را اعلام می‌كردند و در گزارش‌ها خود می‌نوشتند كه این فهرست تقریبا قطعی است؛ به عنوان مثال، نام عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانك مركزی و رقیب اصلی ابراهیم رئیسی در انتخابات گذشته، بارها به عنوان وزیر اقتصاد در دولت پزشكیان عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در عین حال، تاكنون نه مسعود پزشكیان و نه هیچ‌یك از نزدیكان او، این فهرست‌ها را تایید نكرده‌اند و از فرد خاصی حتی برای تصدی سمت معاون اولی نام نبرده‌اند. تا جایی‌كه ظریف گفت كه قرار است كابینه پزشكیان در اختیار وزرای قرار بگیرد كه زیر 50 سال سن دارند و 60 درصد كابینه را افرادی تشكیل می‌دهند كه تاكنون وزیر نبوده‌اند.

به گفته فعالان سیاسی، رقابت سختی بین گروه‌ها و جناح‌های مختلف برای حضور در كابینه احتمالی وجود دارد و حتی برخی برای تصدی كرسی در دولت آتی، فهرست‌های فیكی را منتشر می‌كنند تا شاید نام‌شان در كابینه قرار بگیرد.

اما سخن روز دوشنبه آذری‌جهرمی برای بی‌اثر كردن این فهرست‌ها كافی بود؛ او در موضع‌گیری صریح گفت كه تمامی گمانه‌زنی‌ها و فهرست‌های اعلام شده کاملا كذب و فیك است.

همچنین در گزارش‌ها آمده است، مسعود پزشکیان برای انتخاب وزرای پیشنهادی خود به مجلس، تصمیم به تشکیل شورای موقت راهبردی گرفته و قرار است هر كمیته، پنج فرد را برای وزارتخانه‌های مختلف به پزشکیان پیشنهاد دهد و در نهایت برای هر وزارتخانه یك نفر به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز