پشت پرده تولید شکر در کارخانه (ویدیو)

لست سکند

شکر از دو منبع اصلی نیشکر و چغندر قند تهیه می شود. این ماده غذایی در بیش از 120 کشور جهان تولید می گردد و حدود 80% از آن از نیشکر و مابقی از چغندر به دست می آید. طبق آمارهای رسمی در حال حاضر حدود 188 میلیون تن شکر در هر سال تولید می شود که برزیل، هند و اتحادیه اروپا به ترتیب از بزرگ ترین تولید کنندگان آن هستند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که مراحل تولید شکر در کارخانه را به شما نشان می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شکر در انواع و اقسام گوناگونی وجود دارد که متداول ترین نوع آن شکر دانه ریز است. شکر قهوه ای نیز بسته به میزان ملاس موجود در آن در رنگ های تیره و روشنی وجود دارد.

نیشکر و چغندر قند معمولاً به صورت مکانیکی از مزارع برداشت می شوند. پیش از این که این گیاهان به کارخانه فرستاده بشوند غربال می شوند تا خاک و سنگریزه از آن ها جدا بشود، سپس در کامیون ها بارگیری و راهی کارخانه می شوند.

در مرحله بعد و به محض این که نیشکر یا چغندر به کارخانه رسیدند به دقت شسته می شوند. سپس چغندرها با استفاده از دستگاه های برش به قطعاتی کوچک تر از سیب زمینی سرخ کرده خرد می شوند و آماده عصاره گیری هستند.

راز آسمان پایتخت

چغندرهای خرد شده داخل مخازن بزرگی ریخته می شوند و یک شفت دوار در وسط مخزن آن ها را فشرده کرده و عصاره شکر استخراج می شود. مرحله پاکسازی عصاره نیز چند ساعت طول می کشد و بعد از آن عصاره وارد مرحله متبلور شدن می گردد. برای این کار از دستگاه های سانتریفیوژ قوی استفاده می شود. سپس کریستال های مرطوب شکر با دمنده های قوی هوای داغ خشک می شوند و پس از بسته بندی به دست مشتریان می رسند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز