پشت صحنه مسمومیت سریالی دانشجویان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طی چند روز اخیر بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، پردیس کرج خوارزمی و صنعتی اراک به صورت سریالی با علائمی شامل تهوع، خونریزی گوارشی، دل پیچه و خستگی به درمانگاه‌‍‌های دانشگاه مراجعه کرده‌اند. براساس آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این موضوع، مشکل ایجاد شده برای دانشجویان سه دانشگاه مذکور در اثر نوعی باکتری عفونت زا به وجود آمده است. طبق آمار منتشر شده، مجموعا تعداد افراد مسموم شده در سه دانشگاه به هزار و 200 نفر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرگزاری اعتماد، هفته اول آذرماه تعداد زیادی از دانشجویان خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم بالینی شبیه به مسمومیت غذایی به بهداری دانشگاه مراجعه کرده، اما وضعیت برخی از مراجعه کنندگان حاد بوده و به بیمارستان‌های اشرفی و 9 دی اصفهان منتقل شدند. دهم آذرماه مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد که بررسی‌های انجام شده نشان داده مسمومیت 300 تن از دانشجویان به دلیل غذای توزیع شده در سلف بوده است. این غذاها به باکتری «شیگلاسونئی» آلوده بوده‌اند. البته بعد از وقوع این اتفاق، گندزدایی و توزیع و طبخ غذاها مورد کنترل قرار گرفت تا از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تداوم مسمویت دانشجویان در دانشگاه‎‌های خوارزمی و صنعتی اراک

اما این موضوع به دانشگاه صنعتی اصفهان ختم نشد و حدود یک هفته پس از این اتفاق، مورد مشابهی در دانشگاه خوارزمی کرج و صنعتی اراک گزارش شد. البته در دو دانشگاه مذکور هنوز نتیجه بررسی‌ها اعلام نشده است. برخی از مقامات این دو مجموعه موضوع را به عدم رعایت موارد بهداشتی دانشجویان و گسترش ویروس‌های آنفولانزا و کووید19 ربط دادند و مانع از انتشار اخبار دقیق و مصاحبه برخی از خبرگزاری‌ها با پزشکان بهداری‌های این دو دانشگاه شدند.

روز گذشته سازمان امور دانشجویان نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و به خانواده‌ها و دانشجوهای سراسر کشور وعده داده که این موضوعات را پیگیری خواهد کرد و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما این واکنش‌ها نیز ذهن مخاطبان و دانشجویان کشور را قانع نکرد. طبق آخرین گزارش‌های موجود، سازمان امور دانشجویان تلاش کرده تا این موضوع را به بیماری گوارشی و شیوع یک ویروس مرتبط کند، در حالی که گزارش مرکز بهداشت اصفهان از وجود باکتری در غذاهای توزیع شده بین دانشجویان حکایت می‌کند. به نظر مسئولان و پیمانکاران به منظور انتفاع حداکثری، کیفیت غذاها را نادیده گرفته و دانشجویان را قربانی کرده‌اند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز