پرکاربردترین نوع ورق استیل

ژیوار

فعالان حوزه آهن‌آلات و فولاد از اهمیت سطوح فلزی پرکاربرد در بخش ساختمان‌سازی و صنایع مختلف آگاه هستند. معمولا ورق استیل دارای استحکام کافی با جذابیت بصری مناسب است و به همین دلیل بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. ورق استیل گریدبندی دارد که یکی از انواع پرکاربرد آن ورق استیل 316 است.

به گزارش کاماپرس، ورق استیل، نسوز و ضدزنگ است و به دلیل شفافیتش برای پروژه‌ها و تولید محصولاتی که از لحاظ ظاهری حائز اهمیت هستند، استفاده می‌شود. خاصیت ضدزنگ این محصول به کروم موجود در آن بازمی‌گردد. زمانی که کروم با اکسیژن ترکیب می‌شود، لایه‌ای از اکسید کروم روی ورق به وجود می‌آید که اگرچه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما در نهایت منجر به از بین رفتن ارتباط هوا و فلز می‌شود. این قابلیت از زنگ‌زدگی و پوسیدگی استیل جلوگیری خواهد کرد. گذشته از این مورد، ورق‌های استیل به دلیل کربن موجود در آن استحکام کافی دارند و هر چه در ترکیبات این فلزات، کربن بیشتری به کار رفته باشد، میزان مقاومت آن بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این‌ها، ورق استیل کاملا قابل بازیافت است و به هیچ وجه به طبیعت آسیب نمی‌زند، زیرا این ورق‌ها ذوب می‌شوند و بعد از آن در صنایع و بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق استیل -کاماپرس

ورق استیل 316 را به چه نام‌هایی می‌شناسند؟

رایج‌ترین نوع این محصول، ورق استیل 316 است که به وفور در بازار دیده می‌شود. این گرید از ورق استیل نسبت به دیگر انواع آن کربن کمتری دارد و دارای انعطاف‌پذیری بیشتری از انواع دیگر است؛ به همین دلیل این گرید از ورق استیل را ورق استیل نرم می‌گویند.

ورق استیل نرم 316 از 16 درصد کروم، 10 درصد نیکل و دو درصد مولبیدن تشکیل شده است. نوع دیگر ورق استیل 316، نوع 316 ال است که با درصد کربن پایین‌تر به بازار عرضه می‌شود. ورق استیل 316 گذشته از اینکه با نام ورق استیل نرم نیز شناخته می‌شود، به دلیل وجود عناصر کروم و نیکل، استیل نگیر نیز نام دارد.

عوامل تعیین کننده قیمت ورق استیل 316 در بازار ایران

قیمت این محصولات ثابت نیست و هر روزه به‌روزرسانی می‌شود، زیرا نرخ آن به عواملی مانند قیمت مواد اولیه بستگی دارد. گذشته از اینکه نرخ عناصر تشکیل دهنده این ورق روی قیمت نهایی ورق استیل موثر است، نوسانات ارزی نیز عاملی تعیین‌کننده است.

دریان سفر امید

کشورهای مختلفی به تولید ورق استیل می‌پردازند. ورق استیل موجود در بازار ایران، تولیدی کشورهای دیگر است و کارخانه‌های داخلی به تولید چنین محصولی نمی‌پردازند. بهترین و به صرفه‌ترین نوع ورق استیل 316 یا هر گرید دیگری که در بازار ایران وجود دارد، مربوط به کشور چین است؛ بنابراین گذشته از موارد مذکور که روی قیمت ورق استیل موثر است، عوارض گمرک نیز روی نرخ این محصولات در بازار ایران اثر می‌گذارد و قیمت تمام شده را بالاتر می‌برد.

ورق استیل-کاماپرس

کسب اطلاع از قیمت‌ها و خرید ورق استیل با “صنایع آلیاژی هنر”

اشخاصی که برای کسب و کار خود به ورق استیل 316 یا هر نوع دیگری از این محصول احتیاج دارند، بهتر است که به مرکز معتبر گروه صنایع آلیاژی هنر مراجعه کنند. این گروه، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع فولاد، فنر، استیل و نظایر آن در بازار است.

گروه صنایع آلیاژی هنر، فعالیت خود را در سال 1346 آغاز کرد و اکنون با بیش از نیم قرن تجربه، انواع مرغوب و مناسبی از استیل و دیگر محصولات فولادی و آهنی را به بازار عرضه می‌کند. مشتریانی که خواهان ورق استیل هستند، کافی است که با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرند تا به آن‌ها در این خصوص مشاوره لازم ارائه شود.

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع آلیاژی هنر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز