پرواز سوخو 57 ؛ ظهور نسل پنجم جنگنده های روسی (ویدیو)

تور لحظه آخری-کاماپرس

سوخو 57 یک جنگنده چند منظوره و نخستین هواپیمای نظامی روسیه است که از فناوری پنهانکاری استفاده می کند. این جنگنده نسل پنجمی می تواند به خوبی در نبردهای هوایی شرکت کند و اهدافی را بر روی زمین یا دریا مورد اصابت راکت یا بمب قرار بدهد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که پرواز و مانوردهی سوخو 57 را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، سوخو 57 علاوه بر ویژگی پنهانکاری و رادارگریزی از ویژگی ابرمانورپذیری نیز برخوردار است و وجود سنسورهای بسیار پیشرفته و هماهنگی آن ها با رادار هواپیما باعث شده است سوخو 57 بتواند به سطح بالایی از اتوماسیون دست یابد.

از آن جایی که سوخو57 به عنوان یک جنگنده چند منظوره طراحی و تولید شده است، از محفظه داخلی بزرگی برای حمل تسلیحات بهره می برد و می تواند جنگ افزارهای بزرگ هوا به سطح را با خود حمل کند.

راز آسمان پایتخت

جنگنده سوخو 57 از دو موتور بهره می برد که هر یک قادرند بدون پس سوزی 88.3 کیلونیوتن و با پس سوزی 142.2 کیلونیوتن نیروی رانشی تولید کند. این موتورها قادرند در حالت اضطراری خاص تا 147.1 کیلونیوتن نیز نیرو تولید کنند.

در دسامبر سال 2022 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سوخو 57 وارد خدمت شده است. انتظار می رود یک اسکادران عملیاتی متشکل از 24 فروند از این جنگنده تا سال 2025 آماده خدمت باشند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز