رونمایی انگلیس از نسل ششم جت جنگنده تایفون (ویدیو)

لست سکند

سیستم بی ای ای تمپست، یک پروژه برای ساخت و توسعه جنگنده های نسل ششم است که قرار است برای نیروی هوایی سلطنتی انگلستان ساخته بشود. این جنگنده جدید قرار است از سال 2035 وارد خدمت بشود و جنگنده یوروفایتر تایفون را از کار برکنار کند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تصاویری رندر شده جنگنده جدید انگلیسی که نام تمپست روی آن گذاشته شده را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نسل ششم این جنگنده انگلیسی قرار است بسیار پیشرفته باشد و دولت انگلستان برای فاز اول پروژه ساخت آن 2 میلیارد پوند هزینه کرده است. این پروژه در سال 2021 وارد فاز کانسپت و سرمایه گذاری شد و در همان سال اعلام گردید که انگلیس و ژاپن به طور مشترک بر روی توسعه موتور آن کار خواهند کرد.

در سال 2022 اعلام شد که جنگنده تمپست ظرف پنج سال آینده نخستین پرواز خودش را انجام خواهد داد. جنگنده تمپست به گونه ای طراحی شده است که در طول حیاتش قابل ارتقاء باشد و بتواند مأموریت های خاصی که به آن محول می شود را به خوبی انجام بدهد. علاوه بر این، تمپست رادارگریز است و این توانایی را خواهد داشت تا بدون سرنشین نیز پرواز کند. این جنگنده می تواند هنگام انجام مأموریت چندین پهپاد را با استفاده از تکنولوژی سوارمینگ کنترل نماید.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز