پرواز جت های جنگنده اف 15 ابابیل به سمت قطر (ویدیو)

تور لحظه آخری-کاماپرس

شش فروند دیگر از جنگنده های پیشرفته F-15 که قطر تحت عنوان ابابیل به شرکت بوئینگ سفارش داده بود به همراه هواپیماهای پشتیبانی شان راهی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس شدند. این جنگنده ها به نیروی هوایی امیری قطر تحویل داده خواهند شد که در مجموع 36 فروند از این جنگنده را از بوئینگ خریداری کرده است. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که صحنه هایی از پرواز ابابیل ها به سوی مقصد را نشان می دهد.

 

به گزارش کاماپرس، کشور قطر در سال 2017 قرارداد خرید 36 فروند جنگنده اف 15 را با شرکت بوئینگ امضا کرد و نخستین سری از این هواپیماها در آوریل 2020 به این کشور تحویل گردید. این جنگنده ها با سرعت بالا، برد زیاد و قابلیت حمل سلاح های زیاد، برتری هوایی قطر در منطقه را افزایش خواهند داد.

قرار است شرکت بوئینگ تا سال 2024 یک مرکز آموزش خدمه ویژه این هواپیما در قطر تأسیس کند و پیشتیبانی های لجستیک و تأمین قطعات را نیز تضمین کرده است. بهتر است بدانید جنگنده اف 15 یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است که سرعت آن به 2.5 ماخ می رسد و از تجهیزاتی مانند سیستم کنترل پرواز fly-by-wire ، نمایشگر مجازی، رادار و جنگ افزارهای الکترونیکی بهره می برد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “پرواز جت های جنگنده اف 15 ابابیل به سمت قطر (ویدیو)

    • محمد بصیری نیا گفته:

      حتما نظر شما رو به بوئینگ خواهیم رساند تا از آن جهت پیشبرد در هر چه بهتر شدن این جنگنده استفاده کنن

  1. سرلاز گفته:

    سلام بگذار بخرن توان استفاده ندارن عزیزانی که فکر میکنن ایران ضعیف هست در اشتباه هستن چون اگر ضعیف بودیم مثل عراق و افغانستان اشغال می‌شدیم اما به لطف خدای متعال ایران قوی ترین کشور در آسیا و منطقه هست بهتر است سخنان فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه آسیا رادر خصوص ایران هم ملاحظه فر مایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز