مانور هیجان انگیز جت جنگنده اف 35 در کوه های انگلیس (ویدیو)

اف 35 در حال حاضر مدرن ترین جنگنده جهان تلقی می شود. این جنگنده که توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین تولید می گردد، در واقع چیزی فراتر از یک هواپیمای جنگی است. اف 35 از جنگنده های نسل سوم به شمار می آید و قادر است با سرعت مافوق صوت پرواز کند، بُرد زیادی دارد و بسیار مانورپذیر است. در ادامه ویدیویی از مانوردهی این جنگنده در مناطق کوهستانی انگلستان را تماشا می کنید.

به گزارش کاماپرس، اف 35 به عنوان ستون اصلی نیروی هوایی در 13 کشور خدمت می کند. این جنگنده در عملیات برتری هوایی نقشی اصلی ایفا می کند و جنگنده ای است چند منظوره، تک سرنشین، تک موتوره و رادارگریز که در همه شرایط آب و هوایی قادر به انجام مأموریت های محوله است. اف 35 به عنوان یک جنگنده نسل پنجمی از توانایی هایی مانند پنهانکاری، بهره مندی از فناوری های نوین صنعت هوافضا، ارسال تصاویر دید در شب به کلاه خلبان و نمایش آن جلو دید خلبان، زاویه حمله بالا، سیستم فرامین صوتی و نمایشگر یکپارچه کابین خلبان بهره می برد.

از دیگر ویژگی های این جنگنده می توان به برنامه کامپیوتری بسیار پیشرفته، سامانه پشتیبانی اطلاعات خودکار، یکپارچه بودن ساختار بال و بدنه و تنوع تسلیحاتی اشاره کرد.

جنگنده اف 35 به یک موتور توربوفن مجهز است که در واقع پیشرفته ترین و قدرتمندترین موتور توربوفنی است که تاکنون برای یک هواپیمای جنگنده ساخته شده است. این موتور می تواند بدون پس سوزی 125 کیلونیوتن و همراه با پس سوزی 191 کیلونیوتن نیرو تولید کند.

آریاک سفر

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “مانور هیجان انگیز جت جنگنده اف 35 در کوه های انگلیس (ویدیو)

  1. رضا گفته:

    بغیر از مزیت جنگال هواپیماهای نسل پنجم، از نقاط ضعف زیر نسبت به نسل یک و دو برخوردارند:
    وزن بیشتر و قدرت مانور نسبتا محدودتر، وابستگی بیشتر به تجهیزات جنگال و در نتیجه کاهش میدان دید بصری خلبان، سیستمهای خودکار غیر قابل کنترل توسط خلبان که ابتکار عمل خلبان را محدودتر می کند، وابستگی به تسلیحات کاملا منطبق با سیستم جنگال آن،

    • حامد گفته:

      نسل پنجمه..مقابله میشه کرد هرچیزی ک انسان بسازه..اما سخته.خیلی سخته..مگه اینکه موشک هم خیلی پیشرفته باشه 👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز