پراید تا 78 میلیون جای ریزش قیمت دارد

تور لحظه آخری-کاماپرس

ریزش قیمت در بازار خودرو همچنان با سرعت ادامه دارد تا جایی که شنیده می شود قیمت خودروهای داخلی ۲۵ درصد ارزان تر شده است.
به گزارش کاماپرس، گویا حباب قیمت خودرو در حال ترکیدن است و روز به روز قیمت آن کمتر می شود. طبق پیش بینی کارشناسان حالا و بعد از سقوط قیمت دلار، قیمت خودرو هم که چند هفته هیجانی را پشت سر گذاشت ،‌حالا به سرعت در حال کاهش است. خودرو پراید با توجه به قیمت دلار در بیستم شهریورماه که ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، ۷۸ میلیون تومان قیمت داشت، بنابراین با نرخ ۲۲ هزار تومانی امروز دلار، قیمت پراید هنوز جا برای کاهش بیشتر دارد.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

امروز با کاهش محسوس نسبت به آخرین روز هفته گذشته، هر دستگاه پژو ۲۰۶ با کاهش حدود ۵۰ میلیون تومانی به ۲۱۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۱۰۲ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۴۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۳۰ میلیون تومان، ساینا ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۲۰۷ میلیون تومان و سمند ال. ایکس ۱۹۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

البته سعید موتمنی ‌ رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقد است هرچند قیمت‌ها در یک ماه گذشته روند صعودی گرفته بود، اما همه آنها روی کاغذ بود و خرید و فروشی انجام نمی‌شد. او به ایرنا می گوید:« این روزها متاثر از افت نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو رو به کاهش گذاشته و به سوی منطقی شدن در حرکت است. قیمت‌ها ارتباط مستقیم و نزدیکی با نرخ دلار دارد و هر کجا نرخ ارز تثبیت شود، قفل معاملات باز خواهد شد. فروشندگان نمی‌توانند در برابر روند کاهشی قیمت‌ها مقاومت کنند و هرگونه تاخیر در فروش خودرو، به ضررشان تمام می‌شود.»

راز آسمان پایتخت

کارشناسان می‌گویند، در حالی که متقاضی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد، فروشندگان طی روزهای گذشته به صف شده و خودروهای خود را در معرض فروش قرار داده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز