پراید در مرز سقوط دومینویی از قیمت 100 میلیون

با اینکه قیمت پراید در بازار دیروز تغییری نداشت، اما فعالان بازار خودرو معتقدند کم کم سد مقاومتی پراید می شکند و به زیر ۱۰۰ میلیون تومان سقوط می کند.

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو بعد از دو روز توقف قیمتها از دیروز آرام آرام روند کاهشی را آغاز کرد. این بازار مثل همیشه همگام با بازار ارز حرکت می کند. همین موضوع باعث شد قیمت خودرو در بازار دیروز دوباره به روند کاهشی بازگردد. بازار ارز در دو روز اول هفته نوسان آن چنانی نداشت که بتواند تاثیر مهمی روی قیمت خودرو بگذارد.

فعالان بازار خودرو معتقدند روند فروش های خودروسازان به خوبی توانسته نقدینگی آماده ورود به بازار خودرو را جذب کند. همچنین سیگنال هایی که از طرف بازار سرمایه به نقدینگی های سرگردان ارسال می شود نیز در حال جذاب شدن برای سرمایه گذاری است. به اعتقاد آنها در حال حاضر بازار خودرو چشم انداز سودآوری بسیار اندکی دارد و بعید است سطح قیمت ها حداقل در سال جاری بتواند برای سرمایه گذاران سودسازی کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان می رسد؟

آریاک سفر

با اینکه روز گذشته بیشترخودروهای پرتیراژ مثل انواع سمند، پژو 206 و پژو 405 و همچنین تیبا کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند اما قیمت پراید در بازار بدون تغییر بود. دلیل اصلی آن هم این است که دلالان خودرو برای قیمت دادن پراید محتاط عمل کرده و کمتر زیر 105 میلیون تومان قیمت می دهند.

دلیل آن هم این است که اگر سد 100 میلیون تومانی قیمت پراید به طور جدی شکسته شود، آنوقت اثر دومینویی ریزش قیمت در دیگر خودروها نیز مشاهده خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش خودرو تک با این حال اگر فضای حاکم بر بازار خودرو چند روزی کاهشی باقی بماند، چاره ای غیر از پایین آوردن قیمت پراید نیز باقی نمی ماند.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز