پاستیل خرسی چگونه تولید می شود؟ (ویدیو)

لست سکند

حتماً برایتان پیش آمده که هوس تنقلاتی شیرین و خوش طعم را بکنید. چیزی که هم خوشمزه باشد و هم قدری دندانگیر، بله، درست حدس زدید، این خوراکی پرطرفدار چیزی نیست جز پاستیل خرسی! در ادامه ویدیویی تماشا خواهید کرد که مراحل تولید این پاستیل ها را در کارخانه نمایش می دهد.

به گزارش کاماپرس، ماده اصلی برای ساخت پاستیل را ژلاتین تشکیل می دهد که از منابع جانوری مانند ماهی ها و گاو تهیه می شود. همین ژلاتین است که به پاستیل ها بافتی سفت و جویدنی می بخشد و باعث می شود برای مدتی طولانی قابل نگه داری باشند.

امروزه پاستیل در مقادیر بسیار زیاد در کارخانه های مجهز تولید می شود. ابتدا مواد اولیه در یک دیگ بزرگ ریخته شده و با هم مخلوط می شود. این مواد اولیه عبارتند از: شربت ذرت، شکر، آب، ژلاتین، رنگ خوراکی و طعم دهنده ها. مواد طعم دهنده اغلب عصاره میوه ها یا اسید سیتریک هستند. پس از آمیخته شدن این مواد با یکدیگر، مخلوط به دست آمده حرارت داده و پخته می شود. بعد از این مرحله ماده رقیقی به دست می آید که برای شکل دهی داخل قالب ریخته می شود. برای شکل دهی به پاستیل ها قالب های مختلفی در شکل ها و اندازه های متفاوت وجود دارد ولی از آشناترین این اشکال پاستیل ها کرمی و خرسی هستند.

پس از این که آن مایع رقیق داخل قالب ها ریخته شد تا 18 درجه سانتیگراد خنک می شود و به مدت 24 ساعت می ماند تا سرد شود و شکل بگیرد. پاستیل ها پس از جدا شدن از قالب در یک روغن مخصوص غوطه ور می شوند که آن ها را نرم و تازه نگه می دارد. در این مرحله پاستیل ها آماده بسته بندی و فروش هستند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز