ویژگی های یک وکیل ملکی مجرب

وکیل ملکی_کاماپرس
ژیوار

دعاوی ملکی و پرونده‌های حقوقی مربوط به این حوزه در رده پرونده‌های مالی قرار می‌گیرند. این نوع از دعاوی حقوقی درصد بالایی از پرونده‌های دادگاه را به خود اختصاص داده‌اند. خرید، فروش و اجاره ملک اقدامی بسیار معمول در کشور است و تقریبا همه مردم می‌توانند به نوعی درگیر این نوع از دعاوی شوند.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکات مهمی درباره انتخاب یک وکیل ملکی مجرب پرداخته است.

نیاز به وکیل ملکی در زمان معاملات خرید و فروش ملک

املاک می‌تواند یکی از دارایی‌های ارزشمند هر فرد در زندگی باشد و با توجه به قیمت بالای ملک در ایران نسبت به سطح درآمدی جامعه، از دست دادن و یا ضرر و زیان در یک معامله ملکی برای هر یک از طرفین خریدار یا فروشنده می‌تواند بحران‌زا شود. از سوی دیگر بسیاری از مردم نیز با قوانین املاک آشنایی کافی ندرارند و همین موضوع به خودی خود باعث خسارت و ضرر مالی می‌شود.

وجود یک وکیل ملکی مجرب در حین معاملات ملکی و یا قراردادهای مشارکت می‌تواند تا حد زیادی ریسک این نوع از معاملات سنگین مالی را کاهش دهد. در واقع یک وکیل در این معاملات ناظر و آماده کننده قرارداد است و بر روند قرارداد و معامله از نظر حقوقی به نفع موکل خود نظارت می‌کند. حتی در صورتیکه به هر نحوی این معامله با مشکل مواجه شد، عکس العمل سریع وکیل ملکی و شکایت و پیگیری‌های وی می‌تواند به بهبود سریع روند و جلوگیری از ضررهای مالی بینجامد.

دریان سفر امید

وکیل ملکی_کاماپرس

دلایل نیاز به وکیل برای موجرین

کسانی که خانه، مغازه یا هر نوع ساختمانی را به صورت رهن و اجاره به افراد دیگری واگذار می‌کنند، همیشه ترس از ایرادهای وارده شده به بنا توسط مستاجر و یا عدم تخلیه و مشکلاتی از این دست دارند. این در حالی است که داشتن یک وکیل ملکی در این زمینه نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

وکیل ملکی همیشه در کنار موجر قرار دارد تا بر تنظیم قراردادها نظارت حقوقی داشته و پیگیری‌های لازم را برای اجرای قرارداد اجازه، شکایت و تخلیه انجام دهد. این موضوع به خصوص در قراردادهای اجاره ملکی، اداری و ساختمان‌های بزرگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نیاز به وکیل در تقسیم ارث

تقسم ارث به خصوص در مورد املاک و موارد غیرمنقول می‌تواند تنش‌زا باشد. معمولا این نوع از اموال به طور دقیق قابل قیمت‌گذاری نیستند و ممکن است موارد جزئی در قیمت‌گذاری یا تقسیم باعث بروز مشکلات بزرگی شود. اگرچه پرونده‌های ارث، وکیل تخصصی خود را می‌طلبد اما در صورت بروز اشکال در تقسیم املاک، یک وکیل ملکی نیز به تنهایی یا در کنار دیگر وکلا می‌تواند به کمک شما بیاید.

وکیل ملکی در این موارد می‌تواند به دلیل آشنایی کامل با قوانین و مسائل ملکی بهترین راه‌حل را در تقسیم ارث ارائه داده و در صورت نیاز به ادامه دعاوی در دادگاه، حل پرونده ملکی را برعهده بگیرد. نوشتن لوایح و طرح شکایت به وسیله وکیل ملکی مجرب می‌تواند به نفع موکلین باشد و سرعت و دقت عمل در حل دعاوی ملکی ارث را افزایش دهد.

وکیل ملکی_کاماپرس

اخذ استعلامات و مسائل ثبتی

معمولا برای آغاز یک معامله ملکی نیاز به اخذ استعلامات از ادارات مختلف است و با دریافت جواب استعلام‌ها، مشکلات مربوط به ملک مشخص‌تر می‌شود. بسیاری از مردم آگاهی کامل از استعلامات مورد نیاز ندارند و بعضا در این زمینه سهل‌انگاری می‌کنند. سپردن کار به یک وکیل ملکی مجرب که آشنایی کاملی با جزئیات و قوانین معاملات ملکی دارد، تضمین کننده سلامت معامله خواهد بود.

همچنین این وکیل می‌تواند پس از انجام معامله روند ثبتی ملک را برای موکل خود پیگیری کرده و در نهایت ملکی بدون ایراد و اشکال از نظر استعلامات و ثبت را تحویل صاحب ملک دهد.

درباره گروه وکلای ملکی

گروه وکلای ملکی یک موسسه حقوقی تشکیل یافته از 15 وکیل باتجربه و مجرب در حوزه پرونده‌های حقوقی ملکی است که تاکنون بیش از 2500 پرونده حقوقی در این زمینه را با موفقیت به انجام رسانده‌اند. این گروه خدماتی چون طرح و پیگیری کلیه دعاوی ملکی، تنظیم و نظارت قراردادی، تنظیم لوایح مختلف ملکی، اعاده دادرسی ملکی، تجدید نظر خواهی ملکی و اخذ استعلامات مرتبط ملکی را به عموم مردم ارائه می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با گروه وکلای ملکی می‌توانید به سایت رسمی این گروه در آدرس vakilemelk.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02144262535 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای ملکی
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان