ویژگی‌ های جالب هوش مصنوعی اپل را بشناسید

قابلیت های هوش مصنوعی اپل-کاماپرس
ژیوار

اپل در رویداد WWDC 2024 از «هوش اپل» (Apple Intelligence) رونمایی کرد؛ اصطلاحی که کوپرتینونشین‌ها برای اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید آیفون، مک و سایر محصولات خود دv نظر گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس، شرکتی که زمانی هنگام صحبت از قابلیت‌های یادگیری ماشین محصولاتش از اصطلاح هوش مصنوعی استفاده نمی‌کرد، حالا در سرتاسر پلتفرم‌هایش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند‌. اپل که در زمینه‌ی AI از رقیبانی چون گوگل و مایکروسافت عقب مانده، حالا در تلاش است تا این فاصله را کم کند.

هوش مصنوعی اپل با توانایی انجام کارهای درون‌برنامه‌ای

اپل می‌گوید ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌توانند تسک‌هایی در خود اپلیکیشن‌ها انجام دهند. مثلا قادر خواهند بود به‌صورت خودکار مطالب مدنظر کاربر را بنویسند، نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنند یا محتوای ایمیل یا سایر اپلیکیشن‌ها را خلاصه کنند. هوش مصنوعی اپل همچنین می‌تواند بخواهد کاری را در اپلیکیشن دیگری انجام دهد مثلا می‌توانید از او بخواهید پادکستی را که از دوستتان دریافت کرده‌اید، پخش کند.

قابلیت های هوش مصنوعی اپل-کاماپرس

به گفته اپل، قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت به‌طور محلی در خود دستگاه پردازش خواهد شد تا اطلاعات کاربران در امنیت باشد. بااین‌حال، همه‌ی کاربران آیفون و مک نمی‌توانند از هوش مصنوعی اپل استفاده کنند. به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، تنها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز‌به تراشه‌ی A17 Pro و مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M قادر به پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

سیری، هوشمندانه‌تر از قبل

به‌گفته‌ی اپل، سیری حالا به قابلیتی به‌نام «آگاهی از صفحه‌نمایش» (on-screen awareness) مجهز شده که اجازه می‌دهد اقداماتی را درون برنامه‌ها انجام دهید. مثلا می‌توانید از سیری بخواهید تصویری را مطابق با سلیقه‌ی شما ویرایش کند، از صفحه‌نمایش اسکرین‌شات بگیرد و آن را برای دوستتان بفرستد، داخل گالری برای پیداکردن تصویر موردنظرتان جست‌وجو کند، نوشته‌های روی آن را بردارد و در فرمی که مشغول پرکردنش هستید، پیست کند.

قابلیت تولید تصویر

اپل از قابلیت جدید Image Playground نیز به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود پرده برداشت که به‌کمک آن می‌توانید با استفاده از طیف وسیعی از مفاهیم مانند لباس‌ها، تم‌ها، لوازم جانبی، مکان‌ها و موارد دیگر، تصاویر مختلف ایجاد کنید.

ویژگی‌ مهم کوپایلت، جمنای و ChatGPT حالا در اپل

کاربردی‌ترین قابلیت هوش مصنوعی مولد احتمالا توانایی چت‌بات‌ها در نوشتن متن و خلاصه‌کردن محتوا است. حالا اپل هم به جمع رقبایی چون مایکروسافت، گوگل و OpenAI پیوسته تا کاربران موقع نوشتن ایمیل در اپ Mail محصولات اپل بتوانند از هوش مصنوعی بهره ببرند.

مثلا می‌توانید از سیری بخواهید برایتان ایمیلی بنویسد یا لحن یک پیام را تغییر دهد. اپل می‌گوید قابلیت‌های هوش مصنوعی مربوط به نوشتن در سرتاسر سیستم و در هر جایی که بتوانید تایپ کنید، در دسترس خواهد بود.

ادغام ChatGPT با آیفون

به نقل از زومیت، چت‌بات محبوب ChatGPT مبتنی‌بر GPT-4o قرار است اواخر  سال ۲۰۲۴ به آیفون، آیپد و مک بیاید به سیری در پاسخ به سوالات کاربران کمک کند. احتمالا این خبر خوش به این معنی است که سیری به‌جای نمایش نتایج جستجو در گوگل، از ChatGPT بخواهد جواب را شسته‌ورفته به کاربران ارائه دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان