ویژگی‌ های بهترین آژانس مسافرتی برای خرید تور

ژیوار

امروزه تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی در شهرهای مختلف ایران به ارائه خدمات گردشگری، فروش بلیت هواپیما، برگزاری تور مسافرتی، رزرو هتل و دیگر خدمات مرتبط می‌پردازند. برخی از این آژانس‌ها خدمات خود را فقط به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت حضوری و آنلاین به مسافرین و مشتریان خود ارائه می‌دهند. با بالاتر رفتن تعداد آژانس‌‌ها، یافتن بهترین آژانس گردشگری بیش از پیش سخت می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های بهترین آژانس مسافرتی برای خرید تور و سایر خدمات گردشگری پرداخته است.

تنوع بالا در اجرای تور مسافرتی

بیشتر مشتریانی که به دنبال خرید یک تور مسافرتی هستند، علاقمند به مقایسه تورها از نظر قیمت، نوع خدمات، هتل و سایر مواردی هستند که ممکن است روی کیفیت و هزینه تور تاثیر داشته باشد. به همین دلیل بهترین آژانس مسافرتی معمولا تلاش می‌کند تا با افزودن بر تنوع تورهای مختلف، بتواند در حد زیادی به رضایت مشتریان خود بیفزاید.

اینگونه از آژانس‌ها معمولا برای تمام مقاصد گردشگری داخلی و خارجی چندین نوع تور مسافرتی پیش بینی کرده و در ادامه نیز تلاش می‌کنند تا تورهای خود را بر اساس نیاز مشتریان جدید نیز به روز رسانی کرده و بر تعداد تنوع تورها بیفزایند.

رضایت مشتری اولویت اول و آخر آژانس مسافرتی

مشتریان اصلی‌ترین پشتوانه فعالیت اقتصادی آژانس‌ها هستند و برای یک آژانس مسافرتی، رضایت مشتری اولویت اول و آخر کاری خواهد بود. به همین دلیل بهترین آژانس‌‌های مسافرتی معمولا بیشترین رضایت مشتری را دارند. این موضوع را می‌توان با پرس و جو بین مشتریان قبلی و یا با جستجو در اینترنت و فضای مجازی، دید.

دریان سفر امید

آژانس‌های برتر معمولا اقدام به نظرسنجی از تمام گردشگران حاضر در تور می‌کنند و ایرادات احتمالی را پیگیری کرده و نسبت به رفع آن‌ها پیگیری و تلاش می‌کنند. دادن تخفیف به مشتریان قبلی، راه اندازی باشگاه مشتریان و ارتباط با مشتری توسط روش‌های مختلف مدرن و سنتی از دیگر ویژگی‌های آژانس‌های مسافرتی برتر است.

آژانس مسافرتی سفریار

داشتن ابتکار و نوآوری در طراحی تورهای مسافرتی

نوآوری در صنعت گردشگری می‌تواند برگ برنده یک آژانس مسافرتی باشد. بیشترین نوآوری می‌تواند در طراحی تورهای جدید و به روزرسانی برنامه‌های تورهای قدیمی باشد. برای نمونه آژانس‌های برتر و فعال با تحقیق روی ترندهای گردشگری جهان، مقاصد جدیدی را به مشتریان خود معرفی می‌کنند و در تورهای پیشین نیز برنامه‌ها و تفریحات جدیدی را می‌گنجانند.

برگزاری تورهای جدید ترکیبی و هر نوع تغییری که به مشتری حس خاص بودن آژانس را بدهد می‌تواند یک دلیل برای انتخاب خدمات هر کدام از آژانس‌‌های گردشگری باشد.

انجام تمام خدمات بدون نیاز به انجام کاری از طرف مشتری تور گردشگری

آژانس‌هایی می‌توانند عنوان بهترین آژانس مسافرتی را داشته باشند که بهترین و بیشترین خدمات را به مشتریان خود ارائه بدهند. انجام صفر تا صد خدمات گردشگری می‌تواند یکی از دلایل انتخاب مشتری باشد.

برای نمونه آژانس‌های برتر خدماتی چون دریافت ویزا، بیمه مسافرتی، رزرو هتل، خرید بلیت و سایر هماهنگی‌ها لازم در مبدا و مقصد گردشگری را انجام داده و هیچ کاری را به مشتری محول نمی‌کنند. خریداران تور نیز ترجیح می‌دهند آژانس‌هایی را انتخاب کنند که این خدمات را به طور کامل به آن‌ها ارائه می‌دهد.

ارائه برنامه دقیق و شفاف برای تور

ارائه برنامه دقیق و شفاف برای یک تور می‌تواند یکی از ویژگی‌های بارز بهترین آژانس مسافرتی باشد. معمولا آژانس‌های رده بالای گردشگری به ارائه شفاف لیست هتل‌ها و مراکز اقامتی می‌پردازند. مسافرین نیز می‌توانند یک تور را بر اساس کیفیت هتل‌ها تعیین شده انتخاب کنند.

بیشتر نارضایتی گردشگران به آژانس‌هایی مربوط می‌شود که تنها به نمایش تعداد ستاره‌های هتل محل اقامت اکتفا کرده و از ارائه دقیق نام و کیفیت هتل خودداری می‌کنند. این در حالیست که اژانس‌های برتر گردشگری به دلیل رزرو هتل‌های با کیفیت در یک تور ابایی از اشاره به نام دقیق هتل‌ها ندارند.

داشتن تجربه و تخصص

بیشتر آژانس‌های برتر گردشگری دارای تجربه بالا در حوزه گردشگری و برگزاری تورها هستند. به همین دلیل بیشتر مشتریان در زمینه انتخاب بهترین آژانس مسافرتی به سراغ آژانس‌های قدیمی‌تر می‌روند. البته در کنار تجربه داشتن تیم قوی و کادری مجرب و تحصیل کرده نیز یکی دیگر از دلایل مناسب بودن یک آژانس است و آژانس‌های مدرن‌تر و جدیدتر نیز می‌توانند در این زمینه پیشرو باشند.

بر همین اساس برای انتخاب بهترین‌ها در بین آژانس‌های مسافرتی، بهتر است به سراغ آژانس‌هایی بروید که تورهای بیشتری را برگزار کرده و در کنار آن دارای کادر مجربی نیز هستند. معمولا نام و تخصص کارکنان آژانس‌ها در سایت رسمی آژانس قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : سفریار
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز