ویلا روستیک چگونه طراحی می‌ شود ؟

طراحی-ویلا-روستیک
تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها ویلا روستیک طرفدارهای خود را پیدا کرده و بسیاری در فکر آن هستند تا برای ساخت این نوع از ویلا اقدام کنند. خانه‌هایی با معماری روستایی که فضای دنجی را برای ارتباط ملموس با طبیعت ایجاد کرده است و به همین دلیل این نوع ویلا معمولا اصول خاصی برای طراحی دارد.

کاماپرس در این گزارش نحوه ساخت و چگونگی طراحی ویلا روستیک را بررسی می‌کند.

مصالح طبیعی، نیاز ساخت ویلا روستیک

شاید بتوان گفت، ویلای روستیک، تلفیق مدلی از خانه‌های روستایی و مدرن است. این نوع از ویلاها، رعایت اصولی در طرح‌های اولیه خواهد بود چراکه به نوعی ویلاهای روستیک، الهام گرفته از خانه‌های بافت روستایی است. هدف از ساخت این ویلاها ایجاد فضای ساده، گرم و صمیمی در نظر گرفته شده که منجر به حس آرامش در افراد می‌شود. یکی از نشانه‌های مهم در ساخت ویلا روستیک، استفاده از عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب است. معمولا برای دکوراسیون داخلی و خارجی این ویلاها از چوب‌های رنگ نخورده، خام و طبیعی استفاده می‌شود. همچنین سنگ ظاهری را هم از نوع طبیعی و سیقل نخورده انتخاب می‌کنند. با این کار نشانه‌های بیشتری از یک خانه روستایی در ویلا ایجاد می‌شود.

ویلا-روستیک-کاماپرس

استفاده از رنگ‌های طبیعی

تمام جزئیات این نوع ویلاها، باید مطابق با ظاهر طبیعت باشد. مثلا همه چیز علاوه بر اینکه باید اندازه‌های نامتقارن و غیر منظم داشته باشد، باید دارای رنگ‌های خنثی مثل؛ خاکستری، قهوه‌ای، نخودی، سبز یا کرم باشد. در واقع تمام رنگ‌های خانه باید همان رنگی باشد که در طبیعت مشاهده می‌کنیم. البته برای جاهایی مثل رو میزها می‌توان از رومیزی‌های دست دوز با طرح ‌های روستایی استفاده کرد، اما در کل از رنگ‌های جیغ در این نوع ویلا استفاده نمی‌شود. به طور کل، رنگ تمام ویلاهای روستیک تقریبا مشابه یک دیگر است.

بیشتر بخوانید:

پیاده‌کردن الگوی روستایی در خانه

برای طراحی داخل ویلا، باید از وسایلی استفاده کرد که علاوه بر مدل روستایی، گرمی‌بخش فضا هم باشد. به طور مثال، استفاده از صنایع دستی، سقف‌های شیب دار، شومینه سنگی، کفپوش‌ چوبی یا سنگی و موارد دیگر بسیار مهم است. چون تمام آن یاد آور زندگی در خانه‌های روستایی است.

ویلای روستیک، مخصوص ساخت در فضای روستایی

ویلای روستیک باید در فضای روستایی و یا طبیعت ساخته شود. معمولا این نوع ویلاها را در مناطق کوهستانی و سرسبز می‌سازند. همچنین مصالح ساخت ویلای روستیک شام؛ چوب، سنگ، فلز و سفال می‌شود. استفاده از همه‌ این مصالح بیانگر سادگی چنین ویلایی خواهد بود.

همه چیز باید نمادی از طبیعت باشد

باید به این نکته توجه ویژه شود که نمای داخلی و خارجی ویلا کاملا متناسب با هم باشد؛ به طور مثال درب‌ها و پنچره‌ها را به سمت طبیعت قرار دهید تا منظره‌ و چشم انداز شما کاملا طبیعت و گیاهان باشد. در کنار آن برای سنگفرش داخل خانه، از تخته‌های پهن سنگ و چوب استفاده شود، این کار نمای خاصی به داخل خانه می‌دهد.

در کنار این باید به سراغ فضای سبز ویلا، ساخت استخر، کاشت انواع مورد نیاز گل و گیاه، آبنما، پله‌ها و موارد دیگر برویم.

چند نکته طلایی برای ساخت ویلا روستیک

با وجود تمام این صحبت‌ها، برای شروع ساخت یک ویلای روستیک اول از همه باید پتانسیل زمین مورد نظر و فضای بومی منطقه را مورد بررسی قرار داد. سپس باید محوطه ویلا را متراژ بندی و بعد از آن هم باید محوطه داخل و خارج و را از هم جدا کرد. همزمان باید شروع به طراحی اولیه کرد تا پلان اولیه مورد تایید کارفرما قرار گیرد.

بعد از ساخت کلی ویلا هم نوبت به طراحی داخل ویلا می‌رسد که آن هم مطابق الگوی روستیک و روستایی خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : بیستونخدمات ساختمانی مقیمیروماک بازرگان پیشه
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز