وعده مجدد وزیر صمت درباره ثبات بازار خودرو / کی ماشین بخریم؟

چه زمانی خودرو بخریم؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

از آبان‌ماه سال گذشته تا خرداد امسال، وزیر صمت در دو اظهار نظر با وعده بهبود بازار خودرو به مردم توصیه کرده که برای خرید خودرو عجله نکنند.

به گزارش کاماپرس، عباس علی‌آبادی در آبان ماه سال گذشته اعلام کرده بود که با واردات خودرو، افزایش تولید و اجرای سیاست‌های دولت، بازار خودرو به آرامش می‌رسد. اما قیمت‌ها در بازار آزاد حداقل تا پایان سال گذشته روند کاهشی نداشته و با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

بنابراین شهروندانی که به وعده وزیر صمت اعتماد کرده بودند، اکنون متضرر شده‌اند زیرا قیمت خودرو ده‌ها یا صدها میلیون تومان بیشتر شده است.

در این شرایط، وزیر صمت همین ۱۰ روز پیش دوباره به مردم توصیه کرده است که در خرید خودرو عجله نکنند.

علی‌آبادی از مردم خواسته است که به توصیه و وعده‌های وی اعتماد کنند، زیرا شرایط ثابت‌تری در بازار ایجاد می‌شود و آنها می‌توانند خودروهای مورد نظر خود را با شرایط بهتری خریداری کنند.

اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تولید خودرو در سه ماه گذشته کاهش یافته و قیمت‌ها از اردیبهشت سال گذشته منجمد شده است. بنابراین هنوز مشخص نیست که وعده بهبود وضعیت بازار خودرو توسط وزیر صمت چگونه عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت متوسط خودروها از زمان وعده نخست وزیر صمت تا شب عید ۲۲ درصد افزایش یافته است. همچنین از زمان وعده نخست تا اواخر فروردین سال جاری، متوسط قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از ۳۶ درصد رشد داشته و به همین دلیل، منطق و علل پشت وعده بهبود وضعیت بازار هنوز مبهم است.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز