وضعیت نابسامان قیمت دلار در آستانه مذاکرات برجام

قیمت دلار روز گذشته تا کانال 29 هزار تومانی پیش رفت اما امروز به محدوده 28 هزار و 806 تومانی رسید. با این حال تا زمانی که دلار بالای محدوده 28 هزار و 800 تومانی باقی بماند امکان صعود قیمتی آن همچنان وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اظهارات اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، اوضاع بازار را ملتهب کرد. بعضی از معامله گران سعی کردند تا اظهارات رابرت مالی را دستاویز قرار داده و میزان خریدها را افزایش دهند. به همین دلیل دلار طی روز گذشته به بالاترین قیمت خود در یکسال اخیر رسید. با این حال هیجان ناشی از این سخنان زودگذر بود و امروز صبح نرخ دلار با کاهش قیمت درهم دوباره وارد کانال 28 هزار تومانی شد.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

هم با کاهش 88 تومانی نسبت به روز گذشته در مرز 7 هزار و 840 تومانی قرار دارد. سقف شکنی قیمت دلار در 13 ماه اخیر بی‌سابقه بود و آخرین بار این ارز خارجی در اواخر آبان ماه سال گذشته چنین نرخی را تجربه کرد. با این حال همچنان به نظر می‌رسد که بعضی معامله گران به دنبال آن هستند تا اظهارات رابرت مالی را پررنگ کرده و نرخ دلار را به سطوح بالاتر قیمتی بکشانند.

دیدگاه فنی درباره نرخ دلار

تحلیلگران فنی بر این اعتقادند که اگر قیمت دلار بالای مرز 29 هزار و 200 تومانی باقی بماند، این ارز خارجی یک سطح نرخ جدیدی را تجربه خواهد کرد و احتمالا مرز 30 هزار تومانی را رد می‌کند. اما با این حال بازارساز هم سعی دارد تا از وقوع این اتفاق جلوگیری کند، چون طی روزهای اخیر میزان عرضه دلار بازار هم در حجم زیادی افزایش پیدا کرده است.

نرخ پوند نسبت به روز قبل 236 تومان بالا رفته و در مرز 38 هزار و 741 تومان قرار دارد. اما قیمت یورو در مقایسه با دیروز 279 کم شده و به محدوده 32 هزار و 320 تومان رسیده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز