قیمت دلار از ۲۹ هزار تومان عبور کرد

بعد از ظهر امروز قیمت دلار کانال 28 هزار تومانی را هم رد کرد. نرخ این ارز خارجی در روز جاری نسبت به دیروز 498 تومان بالا رفت و به محدوده 29 هزار و 99 تومان رسید. با این حال بعضی کارشناسان ارزی معتقدند که اگر اخبار مثبتی درباره مذاکرات هسته‌ای یا سفر گروسی منتشر شود، کاهش نرخ دلار اتفاق می‌افتد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر معامله گران همچنان نسبت به مذاکرات هشتم آذرماه یا سفر رافائل گروسی، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، بی‌تفاوت هستند و همچنان به خرید خود ادامه می‌دهند. ضمن اینکه عوامل دیگر هم سیگنال‌های مثبتی به افزایش نرخ دلار نشان می‌دهند. مهم‌ترین آن‌ها مربوط به قیمت حواله نرخ درهم است که در سه روز اخیر رشد مداوم و آهسته‌ای داشت. در حال حاضر نرخ این ارز خارجی نسبت به روز قبل 132 تومان بالا رفته و در مرز 7 هزار و 920 تومانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

قیمت درهم تا زمانی که بالای نرخ 7 هزار و 800 تومانی قرار داشته باشد، همچنان صعود خواهد بود و از این طریق نرخ دلار هم بالاتر خواهد رفت.

اثر زیاد اخبار سیاسی روی نرخ دلار

به نظر کارشناسان نباید از اخبار سیاسی و اثر آن روی نرخ دلار غافل بود. چون ممکن است با انتشار خبر مثبتی به سرعت روند نزولی آغاز شود. البته امکان وقوع جریان عکس این موضوع هم وجود دارد. رصد نوسانات قیمت دلار طی چند ماه اخیر بیانگر این است که اخبار سیاسی بیشتر از هر عامل بنیادی روی این موضوع اثر دارد.

در حال حاضر قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، هم صعودی است. قیمت پوند با افزایش 712 تومانی نسبت به روز گذشته، 39 هزار و 96 تومان شد. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 373 تومان بالا رفت و به محدوده 32 هزار و 612 تومانی رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز