حواله درهم؛ عامل اصلی رشد امروز قیمت دلار

قیمت دلار با افزایش 37 تومانی نسبت به روز قبل، در محدوده 28 هزار و 333 تومانی قرار گرفت. شاید مهم‌ترین عامل افزایش قیمت دلار بالا رفتن نرخ حواله درهم در روز گذشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت درهم در روز گذشته اهرم اصلی رشد نرخ دلار بود و باعث هجوم خریداران به بازار ارز شد. نرخ درهم امارات در حال حاضر با افزایش 9 تومانی نسبت به روز قبل در محدوده 7 هزار و 714 تومانی قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی کارشناسان با توجه به روند قیمتی دلار انتظار کاهش قابل توجه آن را طی روزهای آینده ندارند. با توجه به رشد نرخ دلار و شکستن کانال 28 هزار تومانی، امکان کاهش نرخ دلار کمتر شده است. ضمن اینکه نرخ دلار تاکنون بالای محدوده 28 هزار و 200 تومانی بوده و با شکسته شدن محدوده مقاومتی اول، قاعدتا افت قیمت این ارز خارجی دشوارتر خواهد بود.

آریاک سفر

از طرفی شواهدی مبنی بر رشد قابل توجه نرخ دلار وجود ندارد. طی چند روز گذشته چند بار نرخ دلار از سد قیمتی 28 هزار و 500 تومانی رد شد، ولی نرخ دلار با رشد معناداری همراه نبود.

اثرگذاری بیشتر اخبار سیاسی روی نرخ دلار

به هر حال اکثر معامله گران اکنون چشم به اخبار سیاسی و مذاکرات برجام دوخته‌اند. طی یکسال اخیر هم نرخ دلار به این قبیل اخبارها واکنش‌های بیشتر نشان داده بود. برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که خبر مثبتی از سفر مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران منتشر شود، دلار احتمالا به کانال 27 هزار تومانی بازگردد. در غیر این صورت و با انتشار اخبار منفی سیاسی، مسیر برای صعود بیشتر بازار فراهم خواهد شد.

قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، هم طی روز جاری صعودی بودند. نرخ یورو با رشد 92 تومانی نسبت به دیروز، 32 هزار و 14 تومان شد. قیمت پوند هم در مقایسه با روز قبل 53 تومان بالا رفت و در محدوده 38 هزار و 243 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز