دلار 26 هزار تومانی در راه است؟

لست سکند

قیمت دلار با افت ناچیز 62 تومانی نسبت به روز گذشته به مرز 28 هزار و 78 تومانی رسید. آخرین روز هفته گذشته قیمت دلار به کانال 27 هزار تومانی هم رسید، اما با افزایش خریدها بار دیگر قیمت آن صعودی شد و بار دیگر در کانال 28 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود 28 هزار تومانی شدن مجدد قیمت دلار و رشد قابل توجه قیمت این ارز خارجی طی یک هفته گذشته، کامران سلطانی‌زاده، رئیس سابق کانون صرافان، پیش بینی کرده که در آستانه مذاکرات و طی هفته آینده نرخ دلار به محدوده 26 هزار تومانی خواهد رسید!

اخبار مرتبط را بخوانید:

کامران سلطانی‌زاده بیان کرده که به تدریج تعداد خریداران کاهش پیدا کرده و در روزهای آینده شاهد روند نزولی این ارز خارجی خواهیم بود. این کاهش قیمتی دلار هم در حال حاضر به دلیل آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و کاهش تقاضا برای خرید اتفاق افتاده است.

راز آسمان پایتخت

سلطانی‌زاده معتقد است زمانی که معامله گران از خرید کناره گیری می‌کنند، بازار ارز به آرامش می‌رسد. اکنون نیز شرایط به گونه‌ای است که امکان کاهش نرخ دلار تا مرز 26 هزار تومانی هم وجود دارد.

چراغ سبز واشنگتن به لغو تحریم‌ها

در حال حاضر جو کاهشی نرخ دلار تقویت شده و امیدواری‌ها هم در این باره افزایش پیدا کرده است. واشنگتن و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کانال‌های دیپلماتیک با ایران را برای مهار و کنترل تنش موجود بررسی کرده‌اند.

ضمنا این کشورها به توافق رسیده‌اند تا پس از لغو تحریم‌های ایران، روابط اقتصادی قوی با تهران داشته باشند. طبق بیانیه مشترک آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ایران جایگزین بهتری برای تنش مستمر دارد و می‌تواند در ایجاد منطقه‌ای امن‌تر سهیم باشد.

در حال حاضر نرخ پوند و یورو هم در مدار کاهشی است. نرخ پوند با 140 تومان افت نسبت به روز قبل در مدار 37 هزار و 911 تومانی قرار دارد. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 234 تومان کم شد و به مرز 31 هزار و 681 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز