وضعیت بورس روز 21 خرداد 1401/ شاخص کل ریزشی شد

لست سکند

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به چهارشنبه هفته قبل 2 هزار و 11 واحد کم شد و در محدوده یک میلیون و 518 هزار و 287 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با سه روز پیش هزار و 536 واحد پایین آمد و به مرز 419 هزار و 865 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «خودرو»، «وبصادر» و «وتجارت» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. در روز جاری ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 398 میلیارد تومان پول از این بخش بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی روز جاری مربوط به سهام فملی، شرکت ملی صنایع مس ایران، بود. بعد از آن نمادهای شبندر و فولاد بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند. ضمنا امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 398 میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کاهش شاخص کل ادامه پیدا می‌کند؟

وضعیت بازار بورس، مانند دیگر حوزه‌ها، نوسانی و متشنج است. کارشناسان این حوزه معتقدند که تا زمانی که وضعیت برجام معلوم نشود، بورس در مدار نزولی حرکت خواهد کرد. بعد از قطعنامه شورای حکام علیه ایران، تمامی کارشناسان معتقد بودند که بورس و دیگر بازارهای مالی مسیر خود را عوض خواهند کرد و در حقیقت هم این اتفاق رخ داد. این اتفاق هم رخ داد و شاخص کل در اولین روز از هفته جاری کمتر از یک درصد اصلاح قیمتی پیدا کرد

اطلاعات عمومی:

پتروشیمی شاراک را بشناسید

شاراک نماد بورسی پتروشیمی شازند است که در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس به چشم می‌خورد. هم اکنون ارزش بازاری این سهام به 37 هزار و 908 میلیارد و 800 میلیون تومان می‌رسد. این سهام امروز بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشت. شرکت‌های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری آتبه صبا و سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین سهامداران عمده شاراک هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز