بورس امروز 17 خردادماه 1401/ اصلاح شاخص کل در پیش است؟

امروز شاخص کل با رشد هزار و 73 واحدی نسبت به روز گذشته، به مرز یک میلیون و 515 هزار و 383 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با روز قبل 941 واحد کاهش پیدا کرد و در محدوده 20 هزار و 838 واحدی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «فارس» و «شتران» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش کل معاملات بازار سهام در روز جاری به 7 هزار و 965 میلیارد تومان رسید. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 447 میلیارد تومان دیگر از این بخش بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به سهام «فملی»، شرکت ملی صنایع مس ایران، است. بعد از آن نمادهای «حکشتی» و «وبملت» بیشترین میزان خروج پول را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر کارشناسی درباره تغییرات شاخص کل بورس

به نظر کارشناسان بازار یک اصلاح شاخص در پیش خواهد داشت. در این خصوص جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز اعلام کرده که اخبار اقتصاد کلان کشور چندان مساعد نیست و این موضوع روی بازار سرمایه اثر منفی دارد. در صورتی که شورای حکام علیه ایران قطعنامه جدیدی صادر کند، وضعیت اقتصادی کشور وخیم‌تر هم خواهد شد. ضمنا نحوه مالیات گیری از شرکت‌های مختلف هم متفاوت است و این امر هم روی میزان سود و شرایط بورسی مجموعه‌های مختلف اثر دارد. به علاوه امکان قطعی برق هم در روزهای تابستان وجود دارد و این مسئله هم روی اصلاح شاخص موثر خواهد بود.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سهام اتکای

نماد اتکای متعلق به بیمه اتکایی ایرانیان است که در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم 6 هزار و 422 میلیارد ریال است. شرکت‌های بیمه پاسارگاد، تجارت و توسعه مهرآفرینان سرآمد، سهامی خاص، و تامین آتیه سرمایه انسانی پاسارگاد، سهامی خاص، سهامداران عمده اتکای هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز