بازار بورس روز 16 خردادماه 1401/ ریزش اساسی شاخص کل

بازار بورس نخستین روز هفته جاری را با سقوط 27 هزار و 647 واحدی نسبت به چهارشنبه گذشته آغاز کرد و با این حساب در مرز یک میلیون و 514 هزار و 331 واحدی توقف کرد. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به پنج روز گذشته 9 هزار و 650 واحد افت کرد و به محدوده 420 هزار و 6 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «نوری» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام هم در روز جاری به 155 هزار و 100 میلیارد تومان رسید. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار هم منفی شد و هزار و 132 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. رقم مذکور نسبت به چهارشنبه هفته گذشته 5 برابر بیشتر شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بیشترین میزان خروج پول امروز هم مربوط به سهام «وبملت»، بانک ملت، بود که میزان خروج پول آن 54 میلیارد تومان اعلام شد. پس از آن نمادهای «فملی» و «فغدیر» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

راز آسمان پایتخت

علت سقوط شاخص کل چیست؟

برخی کارشناسان بورسی معتقدند که بورس قبل از اعلام نتیجه شورای حکام و جلسه امروز آن‌ها، با برجام خداحافظی کرده و علت سقوط سنگین شاخص کل بورس هم به این موضوع مربوط می‌شود. پیش از این کارشناسان درباره سقوط بورس در صورت شکست برجام خبر داده بودند. هر چند که هنوز هم برخی این موضوع را نپذیرفته‌اند.

اطلاعات عمومی:

سهم فمراد را بشناسید

نماد فمراد متعلق به شرکت آلومراد است که در تابلوی بازار دوم بورس به چشم می‌خورد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم هم به 654 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌رسد. براساس اطلاعات موجود، سهامداران عمده فمراد شرکت آلومتک با 102 میلیون سهم و یک شخص حقیقی با 4 میلیون سهم هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز