بورس روز 18 خردادماه 1401/ پرونده هفته جاری بازار سرمایه سبز بسته شد

شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 3 هزار و 414 واحد رشد پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 518 هزار و 802 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بازار سرمایه نیز در مقایسه با دیروز 2 هزار و 295 واحد بالا رفت و در محدوده 421 هزار و 361 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شبندر»، «شتران» و «مبین» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بورس در روز جاری به 11 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 249 میلیارد تومان از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «وبملت»، بانک ملت، مربوط می‌شد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 30 میلیارد تومان بود. بعد از آن نمادهای«فملی» و «سامان» بیشترین میزان خروج پول را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر کارشناسی درباره وضعیت روزهای آتی بازار سرمایه

با توجه به تداوم رشد بازار سهام، برخی از کارشناسان این بخش پیش بینی می‌کنند که وضعیت بازار سرمایه در میان مدت صعودی باشد. فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز اعلام کرده که هم اکنون بورس روی مسائلی مانند برجام و حذف ارز ترجیحی ابهاماتی دارد و همین موضوع موجب نوساناتی در شاخص کل می‌شود. با این حال به نظر شاخص کل همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و تا محدوده یک میلیون و 600 واحدی رشد پیدا خواهد کرد.

اطلاعات عمومی:

با سهم شتران آشنا شوید

نماد شتران متعلق به شرکت پالایش نفت تهران است که در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش این سهم در بازار بورس به 89 هزار و 420 میلیارد تومان می‌رسد. در حال حاضر بانک صادرات ایران، تجارت و همچنین بانک ملت و صندوق سرمایه گذاری پلایش یکم سهامداران عمده شتران هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز