وضعیت بورس امروز 3 خرداد 1401/ فولاد صدرنشین نمادهای سرخ پوش بازار سرمایه

لست سکند

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل هزار و 527 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 555 هزار و 682 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز هزار و 544 واحد کم شد و به مرز 431 هزار و 228 واحدی رسید. ریزش روز گذشته بازار سرمایه باعث شده تا سهامداران خرد بیشتر به فکر فروش باشند و باز هم شاخص کل را عقب بکشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «فخاس» و «فخوز» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات روز جاری بورس هم به 7 هزار و 388 میلیارد تومان رسید. امروز هم ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 455 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی روز جاری به نماد «شبندر»، شرکت پالایش نفت بندرعباس، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «فولاد» و «خگستر» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ادامه ریزش بازار سرمایه در روز جاری

روز قبل ریزش شدید شاخص کل، سرمایه گذاران را تحریک کرد و باعث شد تا بیشترین میزان خروج سرمایه چهار ماه اخیر اتفاق بیفتد. این فضای منفی به دلیل فشار فروش هیجانی لیدرهای خودرویی شکل گرفت و به کل سهامداران خرد بازار سرایت کرد. این موضوع هم به اثر روانی برآورد فعالان بازار از قیمت بلوک سهام خودروسازان مربوط می‌شد. این ریزش به روز جاری هم سرایت پیدا کرد و همچنان ادامه دار شد.

اطلاعات عمومی:

درباره سابیک چه می‌دانید؟

سابیک نماد شرکت سیمان آبیک است که در بازار بورس به چشم می‌خورد. در حال حاضر ارزش بازاری سابیک بیشتر از 4 هزار و 400 میلیارد تومان است. شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سهامی عام، و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین هم سهامداران عمده این مجموعه هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز