بورس امروز 2 خردادماه 1401/ سقوط ناگهانی شاخص کل

لست سکند

شاخص کل بورس 25 هزار و 10 واحد نسبت به روز گذشته نزول پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 557 هزار و 213 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 8 هزار و 232 واحد کم شد و در محدوده 432 هزار و 773 واحدی قرار گرفت. اصلاح شاخص بورس و خروج پول از این بازار در روز جاری، طی چند هفته گذشته کم سابقه بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز سهام «کچاد»، «شستا» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به 161 هزار و 817 میلیارد تومان رسید. در روز جاری هم ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شده و هزار و 257 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. بیشترین مقدار خروج پول امروز هم به سهام «فولاد»، شرکت فولاد مبارکه، مربوط می‌شد که 96 میلیارد تومان بود. بعد از آن نمادهای «خگستر» و «فملی» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت مشخص نبودن جریان بورس چیست؟

به نظر برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه، افزایش نرخ تورم، نقدینگی، عدم نتیجه مذاکرات برجام و همچنین حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی از کالاهای اساسی، باعث شده تا جریان بازار سرمایه متناوب باشد. در حال حاضر هیچ عامل بنیادی درباره مشخص بودن روند بازار سرمایه و حتی دیگر بازارها وجود ندارد.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سهم برکت

سهام گروه دارویی برکت با نماد «برکت» در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس به چشم می‌خورد. هم اکنون ارزش بازاری این سهام به 12 هزار و 889 میلیارد و 40 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های کاراندیش دوران معاصر، سهامی خاص، گروه سرمایه گذاری تدبیر، سهامی عام، و واسط مالی آبان پنجم، با مسئولیا محدود، سهامداران عمده برکت هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز