بازار بورس امروز 1 خردادماه 1401/ رکوردشکنی مجدد شاخص کل

شاخص کل بورس طی روز جاری در مقایسه با روز گذشته 2 هزار و 456 واحد دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 582 هزار و 143 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز قبل هزار و 333 واحد زیاد شد و در محدوده 441 هزار و 510 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «حکشتی»، «شپدیس» و «پارس» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس بر جا گذاشتند. ولی امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و 212 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول بازار بورس هم مربوط به سهام فولاد، شرکت فولاد مبارکه، بود که ارزش خالص مالکیت حقیقی به حقوقی آن 33 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از آن نمادهای شبندر و فملی بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند. ارزش معاملات کل روز جاری بازار سهام هم به 13 هزار و 955 میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

علت رشد یکباره شاخص کل بورس چیست؟

به نظر کارشناسان رشد یکباره نرخ دلار و قیمت کامودیتی‌ها باعث شده تا بار دیگر شاخص کل بورس در مدار افزایشی قرار بگیرد. بعضی از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه بر این اعتقادند که عملا شاخص کل بورس و مسائل مربوط به آن رشد چندانی نداشته، اما بالا رفتن تورم و قیمت کامودیتی‌ها باعث شده تا این بخش صعودی شود.

اطلاعات عمومی:

با پتروشیمی شپدیس آشنا شوید

مجموعه پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس حضور دارد و سهام آن عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم 106 هزار و 734 میلیارد تومان است. شرکت‌های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سهامی عام، بازرگانی پتروشیمی، سهامی خاص، و سرمایه گذاری سپه، سهامی عام، سهامداران عمده این مجموعه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز