وصل شدن آب و برق تمام واحدهای نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال

ژیوار

بنابر اعلام نماینده وزیر راه و شهرسازی؛ پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل شده، تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ آماده نبودن زیر ساخت های واحدهای مسکونی مهر بزرگترین مشکلی است که این روزها گریبان متقاضیان مسکن مهر را گرفته است. از جمله مشکلاتی که بعضا منجر به خالی ماندن برخی از واحدهای مسکن مهر شده، عدم برخورداری از برخی خدمات اولیه مانند برق و آب است. طبق قانون، دستگاه‌های متولی باید وظیفه‌ انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب، بناهای آموزشی و غیره مسکن مهر را به عهده بگیرند اما برخی دستگاه‌های مربوط از وظایف خود جاخالی داده‌اند.حالا «عبدالله سرتیپ زادی»نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه همه واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال دارای خدمات اولیه آب، برق و فاضلاب خواهند شد، به ایرنا گفته است: تکمیل خدمات پایدار زیرساختی علاوه بر ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی، به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد.

آب و برق برای اسکان اولیه

به گفته او با اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال و تحویل واحدها به متقاضیان‌ در مرحله اجرای‌ عملیات ساختمان، تکمیل و تحویل واحدها محقق خواهد شد. اما در بحث تامین خدمات زیر ساختی نمی‌توان پایان آن را اعلام کرد.

سرتیپ زادی ادامه داد: مرحله اولیه به این معنا است که شبکه آب، برق و فاضلاب در حدی انجام می‌شود که اسکان صورت گیرد، این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل خواهند شد و همه واحدها دارای خدمات اولیه آب، برق و فاضلاب خواهند بود.

دریان سفر امید

نماینده  وزیر نیرو در مسکن‌مهر گفت: اما برای تامین پایدار این خدمات نیاز است منابع مالی پیش‌بینی شده در بودجه سال‌های آتی، برای چهار یا پنج سال، تامین شود تا بتوان خدمات پایدار را ارائه کرد.

200هزار واحد مشکل حقوقی دارند

او با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۸ به ظرفیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کل کشور کلید خورد، خاطرنشان ساخت: حدود یک میلیون و ۱۱۰ هزار واحد از این میزان دارای خدمات آب و برق و فاضلاب هستند و فقط تعداد کمی از آنها باقی مانده که به طور میانگین حدود ۲۰۰ هزار واحد است.

نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: ۲۰۰ هزار واحد باقی مانده هم واحدهایی هستند که مشکلات حقوقی داشته و پیمانکاران در مسیر تکمیل ساختمان موانعی ایجاد کرده‌اند و بنابراین تکمیل شده محسوب نمی‌شوند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز