واکسن ایرانی کرونا / واکسیناسیون چه زمانی انجام می شود؟

ژیوار

به گفته رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، تا پایان فصل بهار واکسیناسیون همگانی با واکسن کرونا ایرانی انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت ایران با نام کُوو ایران برکت ۹ دی ماه روی داوطلبان انجام شد. دومین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی هم روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به چهار داوطلب دیگر انجام شد.

حالا و بعد از این تزریق های انسانی مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده نتایج تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا امروز مطلوب بوده و هیچ عارضه‌ای نداشته است. قانعی درباره زمان قطعی واکسیناسیون با واکسن ایرانی کرونا می گوید:« تا پایان فصل بهار واکسیناسیون همگانی با واکسن داخلی انجام می‌شود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

دریان سفر امید

کدام واکسن خارجی کرونا به ایران می آید؟

بعد از ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس، چین، هند و روسیه تنها گزینه‌های ایران برای خرید واکسن کرونا هستند. محمود واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهور ایران، اعلام کرد که ایران خرید واکسن از هند، روسیه و چین را در دستور کار دارد. او گفته بود: «با چین در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز هستیم که خرید این واکسن حدود دو ماه طول می‌کشد. با هند و روسیه نیز صحبت‌هایی انجام داده‌ایم که تعداد آن به میزانی که آن‌ها برای فروش تعیین کرده‌اند، بستگی دارد.»

اما قیمت واکسن روسیه و چین چقدر است؟ به گزارش اقتصاد نیوز، براساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض چین، قیمت هر دوز واکسن بالقوه کرونا به نام «کرونا وک» متعلق به شرکت سینوواک بیوتک ۲۹.۷۵ دلار (۲۰۰ یوان) است و واکسیناسیون کرونا به دو مرحله تزریق نیاز دارد که مجموع بهای واکسن به ۶۰ دلار می‌رسد.

روسیه اعلام کرد قیمت واکسن کرونا ساخت این کشور به نام «اسپوتنیک وی» چند برابر ارزانتر از دو واکسن آمریکایی کرونا فروخته می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز