واکسن کرونا پولی و 5 نکته مهم که برای تزریق آن باید بدانید

ژیوار

آن طور که مسئولان مختلف در روزهای اخیر اظهار کرده اند در کنار برنامه واکسیناسیون ملی رایگان کرونا، بخش خصوصی نیز اجازه یافته واکسن را وارد و با دریافت هزینه به برخی افراد و گروه ها تزریق کند. دانستن چند نکته درباره واکسن کرونا پولی ضروری است.

به گزارش کاماپرس، سرانجام بعد از تائید و تکذیب های مکرر و اظهارات ضد و نقیض مشخص شد واکسن کرونا علاوه بر طرح واکسیناسیون ملی که به صورت رایگان و بر اساس اولویت بندی ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود، توسط شرکت های بخش خصوصی نیز وارد کشور شده و به افراد و گروه هایی تزریق می شود.

دانستن چند نکته در باره واکسن کرونا پولی می تواند برای افرادی را که تمایل دارند از این واکسن استفاده کنند، مفید و سودمند باشد. این نکات از آخرین سخنان دکتر جهان پور معاون وزیر بهداشت استخراج شده است.

1. واکسن پولی کرونا هم در برخی موارد رایگان است

واکسنی که توسط بخش خصوصی وارد و تزریق می شود رایگان نیست و افراد باید بابت آن هزینه بپردازند اما شرکت ها و سازمان ها می توانند هزینه واکسن را تقبل کرده و برای پرسنل و کارگران خود به صورت رایگان تزریق کنند. برای مثال 6 میلیون دوز واکسن روسی کرونا برای کارگران به کشور وارد می شود که انتظار می رود با توافق کارفرمایان و شرکت های وارد کننده، پول این واکسن توسط کارفرمایان پرداخت شود و 6 میلیون کارگر به صورت رایگان واکسینه شوند.

دریان سفر امید

2. هزینه واکسن پولی 250 تا 300 هزار تومان است

واکسن کرونایی که توسط بخش خصوصی وارد می شود بین 250 تا 300هزار تومان هزینه دارد. تفاوت 50 هزار تومانی انواع این واکسن احتمالا به دلیل تفاوت برند آن است. برند واکسن پولی ممکن است چینی ، روسی ، هندی و یا واکسن استرازنکا که محصولی انگلیسی – سوئدی است، باشد.

3. واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا به صورت پولی هم وارد کشور نمی شود

واکسن کرونا پولی که قرار است توسط بخش خصوصی به کشور وارد و به افرادی که تمایل دارند، تزریق شود غالبا از نوع چینی، روسی و واکسن استرازنکای سوئدی – انگلیسی هستند و واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا و جانسون اند جانسون حتی در قالب طرح واکسن پولی وارد کشور نمی شود. اگر واکسن آمریکایی در جایی تزریق شود به صورت قاچاق وارد کشور شده و خارج از نظارت شبکه درمان و سلامت کشور است و ممکن است تقلبی باشد یا شرایط خاصی برای نگهداری آن لازم باشد که رعایت نشده و واکسن فاسد باشد.

4. طرح واکسن پولی در برخی کشورها اجرا شده و چندان موفق نبوده است

دکتر جهانپور معاون وزارت بهداشت اظهار کرده است طرح واکسن کرونا پولی – سپردن واردات واکسن به بخش خصوصی – در کشورهای معدودی انجام شده و تجربه موفقی نبوده است. با این حال وی تاکید کرد هر واکسنی که توسط بخش خصوصی وارد کشور شود مراحل تائید آن تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

5. واکسن کرونا رایگان ربطی به طرح واکسن کرونا پولی ندارد

واکسیناسیون ملی کرونا که توسط وزارت بهداشت انجام می شود قطعا رایگان است و ربطی به واکسن پولی کرونا ندارد. اولویت های طرح واکسیناسیون ملی کرونا و زمان بندی آن طبق طرح مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود. در این طرح نیز از واکسن های خارجی و داخلی استفاده خواهد شد و پیش بینی می شود طرح واکسیناسیون ملی و رایگان کرونا که از بهمن ماه سال 99 کلید خورده است از اواخر خردادماه 1400 با به نتیجه رسیدن واکسن داخلی و افزایش واردات واکسن خارجی با شتاب بیشتری اجرا شود.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز