وام ۴ میلیونی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی

لست سکند

با توجه به تصمیم جدید سازمان تامین اجتماعی، قرار است که یک وام ۴ میلیونی به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، امسال 2 هزارمیلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان اختصاص داده شده است و برهمین اساس مقرر است به ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان این سازمان، وام ۴ میلیونی اعطا شود.
تخصیص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی در حالی است که در سال گذشته مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای پرداخت وام به بازنشستگان، ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این مبلغ ۱۰ برابر رشد کرده و به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دراین باره می گوید: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند هم بیشتر می‌شود.
مصطفی سالاری ادامه داد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اما امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.
به گفته او تاکنون یک مرحله از این وام چهار میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شده و مرحله دوم را هم به بانک اعلام کردیم که پرداخت شود.

تخصیص تمامی اعتبار تا پایان سال

به گزارش مهر، سالاری می افزاید: تا پایان سال تمام اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.
او در مورد معرفی بازنشستگان برای دریافت تسهیلات می گوید: سهمیه هر استان را با آنها اعلام می‌کنیم اما معرفی افرادی که تسهیلات می‌گیرند از سوی کانون‌های بازنشستگان استان‌ها خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه می کند: ساز و کار دریافت وام فعلاً حضوری است اما در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ای را طراحی خواهیم کرد تا بازنشستگان مراجعه حضوری نداشته باشند و اولویت دریافت وام را هم خود کانون‌ها تعیین می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز