وام اجاره در انتظار اعلام نظر بانک مرکزی

لست سکند

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اجرای بسته حمایت از مستاجران در قالب پرداخت وام ودیعه (وام اجاره) در انتظار اعلام بانک مرکزی است.

به گزارش کاماپرس، همگام با جهش قیمت مسکن در سال 97، بحث پرداخت وام ودیعه به مستاجران مطرح شد اما اقدام موثری در این زمینه انجام نشد، امسال که نرخ اجاره افزایش چشمگیری داشت و شیوع گسترده کرونا بسیاری از کسب و کارها را متوقف و مشکلات اقتصادی مستاجران را دوچندان کرد، دوباره پرونده اعطای تسهیلات ودیعه به مستاجران باز شد.
براساس اظهارات مسوولان بخش مسکن، پرداخت این وام وابسته به نظر بانک مرکزی است، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این باره می گوید: وام اجاره (ودیعه) مسکن یک وعده نیست، یک برنامه است و محقق خواهد شد.
اسلامی می افزاید: این ودیعه به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که قرارداد رسمی و کد رهگیری داشته باشند و مسکن آن‌ها در پایتخت 75 متر و در سایر شهر‌ها 95 متر باشد.
او در مورد اعلام میزان ودیعه مسکن اظهار می کند: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را اعلام نمی‌کنم و منتظر بانک مرکزی هستم، منابع و توافق و شیوه اجرایی پرداخت ودیعه مسکن را بانک مرکزی با سایر بانک‌ها توافق خواهد کرد و به زودی اعلام می‌کند و ما در ستاد اقتصادی دولت به تصویب می‌رسانیم و اعلام خواهیم کرد.

پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی

به گزارش تسنیم، چندی پیش محمدحسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن هم در اظهاراتی اعلام کرد که بانک مسکن درباره پرداخت وام به مستاجران پیشنهاداتی را به بانک مرکزی ارایه داده که هنوز مورد موافقت نگرفته است.
او گفت: نوع عقد این قراردادها زیر سوال است چراکه در عملیات بانکی بدون ربا چیزی تحت عنوان اجاره نداریم و اجاره به شرط تملیک مطرح است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه این موضوع به عنوان طرح فراگیر مطرح نیست، گفت: اجرای این طرح به صورت فراگیر منابع زیادی می‌خواهد و بانک مسکن هم این حجم از منابع را ندارد که بتواند در قالب اجاره هم تسهیلاتی را پرداخت کند.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز