وام کرونا و 3 نکته مهم درباره دریافت این تسهیلات

لست سکند

وام کرونا بعد از طی شدن مراحل اجرایی اکنون در حال پرداخت به صاحبان کسب وکار آسیب دیده از کرونا است و بر اساس اطلاعات منتشر شده تاکنون ۲۴۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کرونا به مشمولان این طرح پرداخت شده است.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا خصوصا شرکت های کوچک  و کارگاه های تولیدی این پرسش را مطرح می کنند که چگونه باید این وام را دریافت کنند و سود و سقف وام کرونا چقدر است. در ادامه سه نکته مهم درباره دریافت این تسهیلات را مرور می کنیم.

1. مشمولان وام کرونا چه کسب وکارهایی هستند؟

مشمولان پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب وکارهایی هستند که در ۱۴ رسته منتخب  بر اساس معیارهای وزارت کار دسته بندی شده اند. برای اطلاع از این که کسب وکار شما هم جزو این 14 رسته است یا خیر باید به سامانه کارا مراجعه کرده و در صورتی که کارگاه یا شرکت شما دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی باشد، در این سامانه برای دریافت وام ثبت نام کنید. با طی شدن مراحل ثبت نام و تایید، برای گرفتن وام به بانک های عامل معرفی می شوید.

2. ثبت نام وام کرونا تا چه زمانی ممکن است؟

راز آسمان پایتخت

کارگروه تسهیلات کرونا ، مهلت ثبت نام وام کرونا را برای صاحبان مشاغل دارای لیست بیمه تا ۱۵ شهریورماه سالجاری و صاحبان مشاغل فاقد بیمه را تا پایان شهریورماه تمدید کرده است. بنابراین صاحبان کسب وکارها بر اساس شرایط بیمه کارگاه خود می توانند از این دو مهلت استفاده کرده و با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

3. سقف وام چقدر است و تضامین لازم برای دریافت وام چیست؟

سقف وام پرداختی به کارفرمایان به ازای هر فرد شاغل در کارگاه 16 میلیون تومان و کف وام 12 میلیون تومان است. اگر کارگاه شما در ایام پیک کرونا به دستور دولت تعطیل شده سقف وام به شما تعلق می گیرد.وام ۱۲ میلیون تومانی به مشاغلی تعلق می‌گیرد که در بحران کرونا فعال بوده و تعطیل نشده‌اند اما به هر حال از کرونا آسیب دیده اند. به علاوه رانندگان مسافربر درون‌شهری و برون‌شهری که بیمه خویش ‌فرمایی هستند نیز می‌توانند وام 6 میلیون تومانی کرونا بگیرند.

دریافت تسهیلات کرونا اگر زیر ۱۶ میلیون تومان باشد یک برگ سفته یا چک توسط متقاضی کافیست. وام ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی و یک ضامن را نیاز دارد. برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته فرد متقاضی دو ضامن و برای تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته سه ضامن نیاز است. برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم، ارائه تضمین از سوی صندوق ضمانت و ارائه وثایق متعارف به تشخیص بانک الزامی است.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “وام کرونا و 3 نکته مهم درباره دریافت این تسهیلات

  1. یک+هموطن گفته:

    باسلام من نقاش ساختمان هستم وتحت پوشش هیچ نهادیابیمه ای نیستم امادردوران کروناازکارافتادگیهای شدیدباعث عقب افتادگی ازکسب درامدبرای خانواده ام شده ایابرای این دسته ازکارگران ساختمانی مثل من هم دولت تدابیری دارددرحالی که اسیب پذیرترین قشردرجامعه ایم اماصاحبان کارگاههایاکارخانجات به اندازه مااسیب دیده اند باتشکر

  2. محسن گفته:

    دولت ما چرا روی حرفش نیست ک یکبار مابهش اعتماد کنیم جریان وام کرونا پایان شهریور ماه چ شد چرا یکبار ب دادمردم نمیرسین

  3. محسن گفته:

    اینقدر منتظر موندم تا شهریور بیاد گفتم همین یکملیون حداقل گره ک باز نمیکنه ولی یکیسه برنج دوتا مرغ میشه چرا دولت وام یکملیونی ندادی چرا حرفی ازش نیست چرا دولو ما روی قولش نیست من چجور ب حرفتون اعتماد کنم چرا تمام مشکلات مال ما بدبخت بیچارهاست چرا وچراهای زیاد چرا پرداخت نکردین فقط جواب

  4. عارف گفته:

    دولت محترم نمیخواد خبری مبنی بر پرداخت وام یک میلیونی رو که وعده داد تا آخر شهریور به حساب سرپرستانی که پیامک دریافت کرده اند. به مردم بدهد!؟
    واقعا درست میگن که روی هیچ حرف این آقایون نباید کوچکترین حسابی باز کرد….. باااااد هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز