محدودیت جدید برای خریداران طلا

لست سکند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد.

به گزارش کاماپرس؛ بعد از آنکه بانک‌ها و صرافی ها ارائه خدمات را محدود به دارا بودن کارت ملی هوشمند کردند، اینبار اتحادیه طلا و جواهر نیز فروشندگان را مجبور کرده که فروش طلا بالای 15میلیون تومان را منوط به ارائه کارت ملی هوشمند از سوی متقاضیان کنند. به نظر می‌رسد وجود برخی حساسیت ها در بحث پولشویی عامل این تصمیم گیری بوده باشد.

بخشنامه مربوط به 1سال ونیم پیش است

ابراهیم محمدولی ریس اتحادیه طلاوجواهر با بیان اینکه این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی از یک سال و نیم قبل ابلاغ شده، گفته است: از یک سال و نیم قبل بخشنامه‌ای را به واحدهای طلا فروشی ابلاغ کرده بودیم که طبق آن این واحدها برای فروش طلای بالای 15 میلیون تومان باید کارت ملی خریدار سکه و طلا را اخذ کرده و شماره ملی آن‌ها در فاکتور درج کنند.
او افزود: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و این تصمیم نیز در راستای بخشنامه‌های ابلاغی اتاق بازرگانی به اتحادیه ها اتخاذ شده است.

فعلا مالیاتی از خریداران نمی‌گیریم

راز آسمان پایتخت

به نقل از تسنیم؛ رئیس اتحادیه‌طلا و جواهر با تأکید براینکه باید هویت خریدار طلا و سکه برای واحدهای طلا فروشی مشخص شود، درباره اینکه آیا این بخشنامه به منظور اخذ مالیات از خریداران‌طلا و سکه ابلاغ شده است گفت: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان مالیاتی است و در این خصوص بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است، این موضوع فقط به منظور مبارزه با پولشویی است.
محمدولی پیش از این درباره حساسیت ها در خصوص پولشویی گفته بود: در بحث پولشویی حدود سه الی چهارسال‌ است که به همه اصناف ابلاغ شده تا خریدار و فروشنده مشخص باشد و صنعت‌طلا به دلیل این فلز گرانبها حساسیت بیشتر است و ما همواره به همکاران خود اعلام می کنیم که خریدار، فروشنده و کارت ملی وجود داشته باشد.

اخبار و گزارش های مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “محدودیت جدید برای خریداران طلا

  1. امین گفته:

    اگه بزارنتون فردا میگید لباساتوننم بفروشید بدید اقایون یا طلاهاتونو بدید جاش کتک لگد بخورید از اینا هیچی بعید نیست

  2. مینا گفته:

    خدا لعنت کنه آدمای پول دار و فئودالی را که مرتبا با خرید طلا و سکه و دلار موجب شده گرانی و تورم به مردم فقیر و مستضعف فشار بیاره.و همچنین این ثروتمندان با خریدن چندین خانه ، آپارتمان و زمین باعث و بانی گرانی خانه هم شده اند.آخه شمایی که فردا در یک قبر دو متری خواهی رفت این همه خانه و طلا و ملک را برای کجا می خواهی؟ حد اقل این همه نخرید تا قیمت‌ها برای مردم بی بضاعت هم مناسب بشه

  3. ااااا گفته:

    اختلاس گرا رو بگیرن اعدام کنن بیچاره فقیرا راحت بشن
    سلطان سکه دستگیر شد
    باند گرانی طلا دستگیر شد
    ولی طلا ارزون نشد
    یدونه حلقه ازدواجم نمیتونیم بگیریم

  4. Bluman گفته:

    این … بازیها رو جم کنین قانون فقط سایش مونده اجرا کنین مسه عربستان موقع نماز همه بتونن مغازشونو باخیاله راحت بازبزارن برن مسجد

  5. ااااا گفته:

    مگه الان نمیگیرن،الان اسمش ارزش افزودس،
    انشالله در آینده ضربدر ۲ میکنن میگن خوب مالیات دولت هم اضافه شده

  6. رهگذر گفته:

    چرا سکه طلا ارز و مسکن و سایر گرانی ها حباب ندارد چرا انها اصلاح نمی شود چرا انها ریزش ندارد جواب : چون سلطان در این بازارها زیاد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز