واردات خودرو در دولت سعید جلیلی چه سرنوشتی دارد؟

تمدید مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
با بررسی مواضع و سخنان دو نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات، تا حدودی می‌توان حدس زد که چه سرنوشتی در انتظار فرایند واردات خودرو است. تا اینجا به نظر می‌رسد که نه پزشکیان و نه جلیلی نگاه مثبتی به واردات خودرو دست دوم ندارند، لذا احتمال اجرای این قانون در دولت بعدی پایین است، مگر اینکه مجلس پیگیر اجرای آن باشد.

به گزارش کاماپرس، قانون واردات خودروهای کارکرده در مجلس قبلی تصویب شد و در انتظار تدوین و ابلاغ آیین‌نامه از سوی دولت است. بنابراین از آنجاکه تاکنون هر دو نامزد ریاست‌جمهوری روی خوشی به واردات خودروهای کارکرده نشان نداده‌اند، اجرایی شدن آن بدون فشار مجلس بعید است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان سوال اینجاست که آیا مجلس بابت اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده‌ دولت بعد را تحت‌فشار می‌گذارد یا خیر؟ قالیباف رئیس فعلی مجلس که یکی از نامزدهای دور نخست انتخابات بود، تاکید فراوانی بر اجرای کامل قانون واردات کارکرده‌ها داشت، بنابراین اگر همچنان به عنوان رئیس مجلس بر موضع خود استوار باشد، دولت چهاردهم را برای اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده‌ تحت فشار می‌گذارد.

بر این اساس، در مجموع به نظر می‌رسد که قانون واردات خودروهای کارکرده شانسی برای اجرا در دولت بعد ندارد؛ به خصوص اگر سعید جلیلی انتخاب و راهی پاستور شود. چراکه جلیلی مواضع سختگیرانه‌تری در مورد کلیت واردات و به خصوص واردات خودرو نسبت به پزشکیان دارد.

در همین رابطه، چند روز پیش بود یکی از نمایندگان سابق مجلس از نقش همفکران جلیلی در عدم اجرای صحیح واردات خودرو پرده برداشت. جلال رشیدی کوچی در توییتی عنوان کرد که «در مجلس از نزدیک شاهد بودم که بزرگان جبهه پایداری که امروز از آقای جلیلی تمام‌قد حمایت می‌کنند چگونه قانون واردات خودرو را آن‌طور که به نفع مردم باشد اجرا نکردند».

به نظر می‌رسد که اگر گفته‌های این نماینده سابق صحت داشته باشد، در صورت انتخاب سعید جلیلی به عنوان رئیس جمهور، نه‌تنها واردات خودروهای کارکرده اجرایی نمی‌شود، بلکه احتمال تضعیف و حتی ممنوعیت دوباره واردات خودروهای صفر نیز وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز