هوش مصنوعی سامسونگ کنترل خودروها را در دست می گیرد؟

لست سکند

در سال 2023 هوش مصنوعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شد به گونه‌ای که پیشتر هرگز ندیده بودیم و ابزارهایی مانند ChatGPT به سرعت در زندگی ما رسوخ کردند. در حال حاضر، این ابزار در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خودروسازان زیادی اعلام کرده‌اند به دنبال روش‌هایی هستند که هوش مصنوعی را در محصولات‌شان به کار بگیرند.

به گزارش کاماپرس، کمپانی فولکس واگن در نمایشگاه CES 2024 که چندی پیش در لاس وگاس برگزار شد اعلام کرد نخستین تولیدکننده خودرو به صورت انبوه خواهد بود که ChatGPT را به صورت استاندارد در محصولاتش به کار می‌گیرد. این ابزار هوشمند می‌تواند کنترل مواردی مانند سیستم گرمایشی خودرو و تنظیم کردن مسیریاب ماهواره‌ای را بر عهده بگیرد و همچنین در طول سفر برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو به پرسش‌های آن ها در زمینه معلومات عمومی پاسخ بدهد. این قابلیت به زودی در خودروهایی مانند فولکس واگن ID.7، ID.4، ID.5، ID.3، گلف به روزرسانی شده و تیگویان در دسترس خواهد بود.

هوش مصنوعی می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به پرسش‌های سرنشینان خودرو، کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. شرکت هارمن (Harman) که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سامسونگ است به تازگی محصولی به نام Ready Care ارائه کرده است که از طریق بررسی رفتار سرنشینان بر حفظ سلامتی آن‌ها نظارت می‌کند.

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی و علم عصب‌شناسی میزان تمرکز راننده را می‌سنجد و مشخص می‌کند چه چیزهایی باعث حواس‌پرتی او می شوند. Ready Care با بررسی وضعیت دست‌های راننده بر روی فرمان می‌تواند تعیین کند که او در حال خوردن و آشامیدن و یا سیگار کشیدن است و به او هشدار بدهد. این سیستم همچنین می‌تواند کودکان و بزرگسالان را از یکدیگر تشخیص بدهد و تعیین کند ابزارهای ایمنی مانند کمربند و کیسه‌های هوا چگونه باید به کار گرفته بشوند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ الکترونیکسفولکس واگن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز