شمارش معکوس برای رونمایی نخستین شاسی بلند برقی پورشه

شمارش معکوس برای رونمایی از پورشه ماکان جدید آغاز شده و کمپانی سازنده اعلام کرده است که این رونمایی در تاریخ 25 ژانویه 2024 انجام خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پورشه ماکان از نظر میزان فروش در بازارهای جهانی بعد از پورشه کاین و در رتبه دوم قرار دارد و اکنون قرار است نسل دوم آن وارد بازار شود. در نسل دوم این شاسی‌بلند پرطرفدار تغییرات زیادی صورت گرفته است ولی مهم‌ترین تغییر این است که به صورت تمام برقی در آمده و قصد رقابت با خودروهایی مانند بی ام و iX3، لکسوس RZ و لوتوس Type 134 را در سر دارد.

پورشه ماکان تمام برقی جدید از یک معماری جدید برای خودروهای برقی بهره خواهد برد که  Premium Platform Electric نامیده شده و با همکاری کمپانی آئودی توسعه داده شده است. این معماری جدید در شاسی‌بلندهای جدید آئودی با آلایندگی صفر، مانند آئودی Q6 e-Tron نیز به کار گرفته خواهد شد.

این خودرو بیشتر سبک و سیاق و چهره یک شاسی‌بلند کوپه را به خودش گرفته است و نمایی اسپرت‌تر دارد. این موضوع باعث می‌شود ویژگی‌های ایرودینامیکی‌اش بالاتر رفته و مصرفش پایین بیاید.

راز آسمان پایتخت

پورشه ماکان برقی مدل 2024 به یک باتری تقریباً 100 کیلوواتی مجهز می‌شود که با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود 500 کیلومتر را بپیماید. همه تیپ‌های این شاسی‌بلند جدید به دو موتور برقی مجهز خواهند بود که در مجموع می‌توانند بیش از 600 اسب بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

خودور مذکور می‌تواند نیرو و گشتاوری که از موتورها دریافت می‌کند را یا به چرخ های جلو و یا به چرخ‌های عقب منتقل کند. یک دیفرانسیل الکترونیکی که در قسمت عقب تعبیه شده است در بیشتر اوقات گشتاور را به انتهای خودرو هدایت می‌کند تا چالاکی آن نیز افزایش پیدا کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز