همه چیز درباره «ای کرنرینگ» ؛ سیستم جدید فرمان پذیری هیوندای

تور لحظه آخری-کاماپرس

اگر نگران پارک کردن خودرو خود در مکان‌های تنگ و باریک هستید و یا دوست دارید بدون هیچ تلاشی دور بزنید، بهتر است آخرین نوآوری شرکت هیوندای با عنوان «ای کرنرینگ» را ببینید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت خودروسازی هیوندای به تازگی یک سیستم فرمان انقلابی را به نام ای کرنرینگ (e-Cornering) توسعه داده است که خودرو با استفاده از آن می‌تواند به هر جهتی، حتی به بغل، بچرخد.

کمپانی هیوندای به تازگی از خودرو موبیون (Mobion) رونمایی کرده است که از سیستم فرمان ای کرنرینگ استفاده می‌کند. این فناوری انقلابی یک موتور برقی، ترمزها، فرمان و سیستم تعلیق را برای هر یک از چهار چرخ به صورت یکپارچه در می‌آورد. به این ترتیب، سیستم ای کرنرینگ این امکان را برای چرخ‌ها فراهم می‌کند که به طور مستقل 90 درجه چرخیده و به خودرو قدرت مانوردهی و چالاکی بی‌نظیری می‌بخشند.

خودرو موبیون مبتنی بر هیوندای آیونیک 5 به عنوان یک هاچ‌بک برقی پرطرفدار ساخته شده است، ولی می‌تواند حرکات شگفت‌آوری انجام دهد. علاوه براین، این خودرو می‌تواند بسته به شرایط جاده ارتفاع خود را تنظیم کند تا پایداری و راحتی‌ آن بالا برود.

راز آسمان پایتخت

خودرو موبیون در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته شد و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. این خودرو می‌تواند در مکان‌های باریک حرکت کند، از موانع دوری کرده و با سرعت و نرم جهت خود را عوض کند. علاوه بر این، می‌تواند تصمیمات خود را به رانندگان دیگر خودروها اطلاع دهد، چراکه به یک سیستم پروژکتور مجهز شده که جهت حرکت خودرو را با نورپردازی بر روی زمین نمایش می‌دهد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : هیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز