هواپیمای کوچک دربستی به زودی به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود

ژیوار

یک مقام مسئول در شهر فرودگاهی امام خمینی‌ از راه‌اندازی قریب الوقوع تاکسی‌هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه‌ گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش کاماپرس ، تصور کنید یک کار فوری برای شما در یکی از شهرهای اطراف تهران پیش آمده و این شهر مسیر هوایی ندارد و یا بلیت برای پرواز به این شهر در فرصت محدود شما موجود نیست. در این شرایط  وجود یک هواپیمای کوچک که همچون یک تاکسی هوایی شما و چند مسافر دیگر را به مقصد برساند، بسیار غنیمت است.

این امکان به زودی در فرودگاه امام خمینی فراهم خواهد شد.

بنا به اعلام ایرنا «سجاد کمالی‌پور» معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌ با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر ۱۰ ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی، گفت: تاکسی هوایی یا ایرتاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت برای توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی، خاطرنشان‌کرد: سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف‌پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

دریان سفر امید

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن، اضافه‌کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت.

کمالی‌پور ادامه‌داد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای «امبرائر» با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند «چلنجر ۶۰۴» با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به چهار فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز