همه چیز درباره یک محصول پرکاربرد؛ پروفیل

پروفیل در ساختمان- کاماپرس
ژیوار

پروفیل یکی از محصولات کاربردی در فرآیند ساخت و ساز و همین طور صنایع گوناگون است که از شکل دادن به آهن، فولاد و آلومینیوم به دست می‌آید. این محصول بالغ بر 100 سال است که در قاره اروپا شناخته شده، اما بعد از جنگ جهانی دوم، به­‌کارگیری از آن افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس، پروفیل، یک مقطع آهنی توخالی است که اشکال مختلف آن از سال 1950 در کشورهای غربی رواج پیدا کرد. این محصولات به دلیل امکان مونتاژ ساده و هزینه ساخت کم، مورد توجه قرار گرفتند و به سرعت در صنایع مختلف به کار گرفته شدند. امروزه انواع و اقسام پروفیل در بازار موجود است که هر کدام مشتریان خاص خود را دارد.

در این گزارش انواع پروفیل و کاربرد هرکدام بررسی شده است.

 

کاربرد پروفیل

پروفیل‌ها از لحاظ کاربرد به انواع ساختمانی و صنعتی تقسیم می‌شوند. پروفیل صنعتی در صنایع خودروسازی و نظامی کاربرد دارد؛ در حالی که پروفیل ساختمانی برای امور ساده‌تر مانند ساخت در و پنجره، سقف، حفاظ، پله‌ها و نمای ساختمان به کار می‌رود. می‌توان گفت که تولید پروفیل صنعتی با توجه به نوع کاربرد آن به دانش و تجهیزات فنی خاصی نیاز دارد.

دریان سفر امید

روش ساخت پروفیل

یکی از روش‌‌های تولید پروفیل، نورد گرم است که در آن پروفیل در دمایی بیشتر از تبلور فلز شکل می‌گیرد. روش دیگر، نورد سرد است که در آن، پروفیل در طول فرآیندی با دمایی پایین‌تر از دمای تبلور فلز به وجود می‌آید. نورد مرکب نیز یک روش ترکیبی از نورد گرم و سرد برای تولید پروفیل است.

ظاهر پروفیل

در صورتی که سطح مقطع پروفیل بسته باشد، به آن پروفیل بسته می‌گویند که لوله، قوطی، یو پی وی سی، درب کرکره‌ای و برقی و پنجره نمونه‌هایی از آن‌ است. همچنین اگر سطح مقطع پروفیل باز باشد، به آن پروفیل باز گفته می­شود که میلگرد، نبشی، تیرآهن و پروفیل z نمونه‌های از پروفیل باز است.

انواع پروفیل

پروفیل سبک: این نوع پروفیل که قوطی مبلی نیز نامیده می‌شود، دارای ضخامت کم و انعطاف پذیری بالایی است و در فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. معمولا از این پروفیل برای ساخت پایه میز و صندلی، لوازم خودرویی مانند لوله اگزوز، لوازم خانگی و امثال آن استفاده می‌شود.

پروفیل سنگین: پروفیل با ضخامت بالا و از جنس ورق سیاه، پروفیل سنگین نامیده می‌شود. معمولا برای ساخت پل، تجهیزات نظامی، ماشین آلات صنعتی و تابلوهای تبلیغاتی از این نوع پروفیل استفاده می­شود.

پروفیل آلومینیوم: برخی پروفیل‌ها علاوه بر استحکام، جنبه تزئینی هم دارند که یک نوع از آن‌ها پروفیل آلومینیومی است. این نوع پروفیل به رنگ سفید است و سطح براقی دارد.

پروفیل گالوانیزه: گالوانیزاسیون، فرآیندی است که در آن از یک پوشش فلزی برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات استفاده می‌شود و به پروفیلی که در فرآیند گالوانیزاسیون تولید می‌شود، پروفیل گالوانیزه گفته می­‌شود.

پروفیل - کاماپرس

اطلاع از قیمت پروفیل و خرید آن در «آهن ملت»

درگاه آهن ملت با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه تامین و فروش آهن آلات و محصولات فولادی، به مشتریان خود بهترین و به­روزترین خدمات را ارائه می‌دهد. این درگاه به دلیل ارائه خدمات به­روز مانند قیمت دقیق پروفیل و انواع مقاطع آهنی و فولادی و همچنین فراهم کردن بستر امن برای خرید و فروش انواع پروفیل و محصولات آهنی مورد توجه قرار گرفته است.

علاقه‌­مندان به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره پروفیل و چگونگی خرید و فروش آن می­توانند به وبسایت https://ahanmelat.com یا به صورت حضوری به نشانی تهران، بازار آهن شادآباد، بلوک 3 شمالی، پلاک 73 مراجعه کنند و همچنین برای ارتباط با کارشناسان آهن ملت با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز